Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

رکورد جدید ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. به همین دلیل است که ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در کانادا روز به روز در حال افزایش است. تنها در سال ۲۰۱۷، بر اساس آمار سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، ۴۹۵٫۵۲۵ دانشجوی بین‌المللی در کانادا تحصیل و زندگی می‌کرده‌اند که این خود یک رکورد جدید برای کشور است. این تعداد، همین الان هم بیشتر از تعداد پیش‌بینی شده‌ توسط IRCC برای سال ۲۰۲۲ که است پیش‌بینی می‌شد کانادا میزبان ۴۵۰٫۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی باشد.

حضور تقریبا نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی در کانادا ، علاوه بر شکستن رکورد، رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. این تعداد همچنین نسبت به سال ۲۰۱۵، ۴۱ درصد، و نسبت به سال ۲۰۱۰، ۱۱۹ درصد افزایش داشته است. سردمدار این دانشجویان را دانشجویان چینی و هندی تشکیل می‌دهند. در طول سال‌های اخیر، تعداد دانشجویانی که از چین و هند به دانشگاه‌های کانادا پیوسته‌اند، به طور چشمگیری افزایش یافته است. برای مثال، فقط از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، ثبت‌نام دانشجویان هندی در دانشگاه‌ها کانادایی ۶۳٪ بیشتر شده است.

طبق گزارش دایره آموزش بین‌الملل کانادا (CBIE)، تنها چین و هند دانشجویان خود را روانه کانادا نمی‌کنند؛ کشورهای ویتنام (۸۹٪)، ایران (۴۵٪)، بنگلادش (۴۱٪)، برزیل (۲۸٪) و مکزیک (۱۶٪) نیز در میان کشورهایی هستند که سریعترین رشد ثبت‌نام دانشجو در سال ۲۰۱۷ در کانادا را داشته‌اند. Karen McBride، رئیس دایره آموزش بین‌الملل کانادا (CBIE)، گفت: «این امر به وضوح نشان‌دهنده افزایش جذابیت کانادا به عنوان یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان است».

اما چرا کانادا؟

براساس گزارش اخیر QS Applicant Survey سال ۲۰۱۸، ایالات متحده اولین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی (۴۸ درصد) است. به دنبال آن، انگلستان (۴۲٪)، در رتبه دوم قرار دارد. قرار گرفتن کانادا در جایگاه سوم نیز نشان می‌دهد محبوبیت این کشور به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل (34٪) به سرعت رو به افزایش است. استرالیا و آلمان پنجمین جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند (هر دو 28 ٪). نویسندگان این گزارش همچنین نتیجه گرفتند: «نتایج پژوهش سال جاری نشان می‌دهد که زبان انگلیسی در این تصمیم نقش مهمی دارد. کانادا همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مطالعات و پژوهش نیز باقی مانده و در اکثر موارد به خصوص زمانی که مقاصد هدف از خاورمیانه هستند، از بریتانیا و ایالات متحده نیز پیشی گرفته است.

دلایل زیادی برای انتخاب کانادا برای تحصیل وجود دارد؛ مانند قیمت مناسب و کیفیت حرفه‌ای آموزش که افراد را برای بازار کار آماده می‌کند. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی در کانادا می‌توانند در حین تحصیل در داخل و خارج از دانشگاه کار کنند. همچنین تعداد زیادی از آنها بعد از فارغ التحصیلی نیز در کانادا کار می‌کنند. بعضی از آنها حتی پس از فارغ التحصیلی اقدام به مهاجرت و زندگی در این کشور می‌کنند. علاوه بر این، یک سیاست دولتی در آتلانتیک کانادا برای توسعه میزان حفظ دانشجویان بین‌المللی در کشور وجود دارد.

اما به گفته Karen McBride، رئیس CBIE، «تحقیقات ما نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت سیستم آموزشی کانادا و شهرت ما به عنوان کشوری امن و انعطاف‌پذیر، کانادا را انتخاب می‌کنند. این شهرت مخصوصا در حال حاضر و با توجه به تغییرات شرایط آب و هوایی بیشتر نیز شده است».

منبع: immigrationnews