Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تعداد افسران پلیس به ازای هر کانادایی، روز به روز در حال کاهش است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Ralph Goodale، وزیر امنیت عمومی، می‌گوید تعداد افسران پلیس در سرتاسر کانادا به ازای هر شهروند، روز به روز درحال کاهش است و ما در این رابطه از متحدان بین‌المللی خود عقب مانده‌ایم.

اوایل سال جاری، سازمان آمار کانادا گزارشی در مورد نیروهای پلیس در کانادا، با عنوان تعداد افسران پلیس به ازای هر کانادایی منتشر کرد. بخشی از این گزارش به صورت خلاصه در یادداشت مختصری برای Goodale، که موظف به نظارت بر RCMP ارسال شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۷ حدود ۶۹٫۰۰۰ افسر پلیس در کانادا وجود داشت؛ حدود ۱۸۸ افسر به ازای هر ۱۰۰٫۰۰۰ کانادایی.

این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش جزئی داشته و ششمین سال متوالی است که تعداد افسران پلیس در حال کاهش است.

به گفته Tom Stamatakis، رئيس انجمن ملی پلیس کانادا، این موضوع اصلا جای تعجبی ندارد چرا که گفته می‌شود افسران پلیس وظایف سنگینی بر روی دوش‌شان است. آنها روز به روز سرشان شلوغ‌تر می‌شود و از این ماموریت به آن ماموریت اعزام می‌شوند. و همین امر موجب می‌شود آنها نتوانند آنطور که باید به جرایم رسیدگی کنند.

گرچه حضور پلیس برای مراکز شهری بزرگ و روستایی در سراسر کانادا اهمیت دارد، اما به ویژه با وجود افزایش جرایم اینترنتی، پیامدهای بین‌المللی نیز دارد،.

گرچه نسبت افسران پلیس به شهروندان درحال کاهش است، اما در یادداشت ارسالی به Goodale اشاره شده است که تعداد غیرنظامیانی که برای نیروهای پلیس کار می‌کنند، رو به افزایش است. درواقع حدود ۳۰ درصد از تمام پرسنل خدمات پلیس، مامور پلیس نیستند.

این افراد غیرنظامی کارهایی مانند ثبت، موقعیت‌یابی و در سال‌های اخیر جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را انجام می‌دهند.

پژوهشی که سال ۲۰۱۷ توسط وزارت امنیت عمومی انجام شد نشان می دهد از آنجایی که غیرنظامیان حقوق و مزایایی کمتر از افسران سوگند یادکرده‌ی پلیس دریافت می‌کنند، شکاف‌های پرداختی و موقعیت پایین‌تر آنها در سازمان‌های پلیس می‌تواند منجر به مشکلات اخلاقی و حفظ کارکنان شود.

در یادداشت Goodale همچنین عنوان شده که تعداد زنان یونیفرم پوش نیز همچنان درحال افزایش است. طبق این یادداشت، در سال ۲۰۱۷، ۲۱ درصد از ماموران RCMP زن بوده‌اند.

افزایش شاخص شدت جرم

طبق گزارشات سازمان آمار کانادا، شاخص شدت جرم پس از کاهش شدیدی که در طول دهه گذشته داشته، به آرامی درحال افزایش است. این شاخص که میزان و شدت جرائم گزارش شده پلیس را می‌سنجد، در سال ۲۰۱۶ نسبت به دو سال گذشته کمی افزایش داشته است.

شمار جرائم مسلحانه افزایش یافته و در سال ۲۰۱۶، ۲۴۶۵ مورد جرم همراه با اسلحه گرم گزارش شده که افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد. در همان سال، پلیس ۱۴۱ مورد قتل در سراسر کشور گزارش داده که ۱۱۲مورد آنها با اسلحه گرم صورت گرفته بوده‌اند.

سازمان آمار کانادا درحال تجدیدنظر اصلاحی پژوهش خود است تا علاوه بر تعداد افسران پلیس، در مورد حقوق و دستمزد عملیات نیز داده جمع‌آوری کند.

علی‌رغم اینکه تعداد افسران نسبت به سرانه سال ۲۰۰۴ کمتر شده، اما هزینه‌های عملیاتی پلیس در سال مالی ۲۰۱۶/۲۰۱۷ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. کانادا در حال حاضر ۱۴٫۷ میلیارد دلار صرف عملیات پلیس می‌کند.

Scott Bardsley سخنگوی Goodale، می‌گوید دولت فدارل وعده داده است که ۲ میلیارد دلار به برنامه‌های پیشگری از جرم و جنایت، هم برای RCMP و هم برای عملیات پلیس فرست نیشن تخصیص دهد.

منبع: cbc