Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

سرکوب تظاهرات ضد خط لوله در برنابی توسط پلیس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دیوان عالی بریتیش‌کلمبیا فرمانی را به شهرداری برنابی صادر کرد مبنی بر اینکه Camp Cloud (افرادی که برای اعتراض به خط لوله Kinder Morgan  به صورت موقف و برای تظاهرات تجمع کرده بودند) را متفرق کند.

طبق این حکم، شهرداری مجاز به تخلیه این اردوگاه، واقع در تقاطع خیابان Underhill و خیابان Shellmont شد و «تجمعات مشابه در این سایت در آینده» را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس بیانیه‌ای از سوی شهرداری برنابی، مقامات نگران «آتش‌سوزی‌های پی در پی، تهدیدات و اعمال خشونت‌آمیز توسط ساکنان اردوگاه و تخریب غیرقانونی ساختمان‌های اطراف» بوده‌اند.

پلیس برنابی پس از دادن چندین اخطار تخلیه به ساکنین، شروع به متفرق کردن معترضان Camp Cloud کرده است.

افسران پلیس، مامورین شهرداری و آتش‌نشانی همه در محل حضور دارند.

درخواست برای اعزام مامورین بیشتری شده است، هرچند به گفته پلیس برنابی آنها «انتظار اعمال رفتارهای خشونت‌آمیز در حین اجرای حکم را ندارند». وظیفه اصلی آنها کمک به حذف «ساختارهای بزرگ در اردوگاه و تمیز کردن منطقه» است.

به دلایل امنیتی عمومی نیز اردوگاه به عنوان منطقه ممنوعیت موقت تعیین شده است. از ورود رسانه‌ها و مردم به این منطقه جلوگیری شده و تنها زمانی که عملیات تکمیل شود، عموم مجاز به ورود مجدد خواهند بود.

پلیس تاکنون موفق به متفرق کردن ۱۱ نفر از منطقه، و دستگیری ۵ نفر دیگر شده است. گرچه این افراد بازداشت نخواهند شد.

تا زمان اجرای تکمیلی حکم، خیابان Underhill در شمال Forest Grove Drive بسته خواهد شد. خیابان Shellmont در شرق پارک Meadowbrook نیز بسته خواهد بود.

منبع: dailyhive