Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

تعویض تابلوی تبعیض جنسیتی به درخواست کودک 12 ساله

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کالوم لاروا، پسر 12 ساله اهل ادمونتون، در حال سفر به Quadra بریتیش کلمبیا، متوجه یک تابلو در یک زمین بازی شد. در میان تابلوهای هشدار نصب شده در آنجا به دلیل انجام تعمیرات، یک تابلو نظر کالوم را جلب کرد :” مردان در حال کار”.

تابلوی بیانگر تبعیض جنسیتی

کالوم گفت:” به نظر من نباید تابلوی “مردان در حال کار” استفاده بشود، چرا که ممکن است زنانی نیز در حال انجام کار باشند. فکر میکنم این تابلو بیانگر تبعیض جنسیتی است.”

او از مادر خود خواست که با شرکتهای Nelson Roofing و Sheet Metal تماس بگیرد. او بدون انتظار هیچ پاسخی، به شماره درج شده بر روی کامیونهای بیرون از زمین بازی پیام داد. اما چند هفته بعد، شرکت Nelson Roofing به این پیام پاسخ داد. کالوم گفت:” بسیار شگفت زده شدم. زیرا اصلا فکر نمی کردم پاسخی دریافت کنم.”

شرکت Nelson Roofing، چندی بعد به کالوم خبر داد که برای آسوده خاطر شدن او، تابلوی “در حال عملیات” جایگزین تابلوی “مردان در حال کار” شده است.

 

مدیر امنیت شرکت، مایکل دنیلسون تاکید کرد که این تابلو 8 سال پیش نصب شده است و آنها هرگز فکرش را نکرده بودند که ممکن است این تابلو بیانگر تبعیض جنسیتی باشد؛ اما پیام کالوم باعث هشیاری آنها شد.

دنیلسون با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارمندان شرکت، خانم هستند، گفت:” مطمئنا افرادی هستند که این تابلو را توهین آمیز بدانند، و ما هرگز نمی خواهیم باعث دلخوری افراد بشویم.”

شرکت Neson Roofing، اکنون 75 درصد از تابلوهای خود را عوض کرده است و پیام آنها را به “هشدار: در حال عملیات” تغییر داده اند. حدود 60 تا 80 تابلو در حال تعویض هستند.

دنیلسون گفت:” مطمئنا اولویت اول ما تعویض این تابلوها است. ما باید به آنچه در آنها درج می کنیم، بیشتر دقت کنیم و من بسیار مشتاقم که از کالوم بابت آگاه نمودن ما، قدردانی کنم.”

کالوم امیدوار است که این کار او سرمشق جامعه قرار بگیرد . او گفت:” اگر افراد بیشتری به محض دیدن اینگونه نشانه ها اقدام به گزارش کنند، حتما شرکتهای مربوطه در صدد تعویض آنها بر می آیند.”

منبع: CBC