Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

حمایت حزب محافظه کار از تعامل آزاد CANZUK

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حزب محافظه کار کانادا با طرح CANZUK، که طرح آزادی برای رفت و آمد شهروندان و انجام تجارت بین کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا است موافقت کرد. طرح تنظیم شده توسط این چهار کشور تا کنون به امضای 300 هزار نفر رسیده است.

مدیر اجرایی طرح CANZUK، جیمز اسکینر گفت:” با تایید حزب محافظه کار، کمپین ما هم اکنون پس از انتخابات سال 2019 نیز به عنوان یک قانون فدرال، به رسمیت شناخته می شود. امیدواریم احزاب مختلف کانادا، استرالیا ، نیوزیلند و بریتانیا نیز به این طرح پیوسته و آن را برای ماه های آینده به عنوان سیاست حزب خود به کار بگیرند.”

طرح بین المللی CANZUK در ژانویه 2015 کلید خورد و از آن زمان، مسئولان این طرح مذاکراتی را با اعضای پارلمانهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا انجام داده اند.

اسکینر گفت:” 76 درصد از مردم کانادا از تعامل آزادتر بین کشورهای CANZUK استقبال می کنند. ما همچنین رضایت تعدادی از سیاستمداران کهنه کار، از جمله نخست وزیران گذشته چار کشور که اکنون عضو کابینه وزرا هستند را نیز جلب کرده ایم.”

طرح CANZUK شامل موارد زیر است:

 

  • شهروندان کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا می توانند در هر کدام از چهار کشور زندگی کنند و یا به کار و تحصیل بپردازند.
  • تعامل آزاد بین استرالیا و نیوزیلند باید براساس توافقنامه Trans-Tasman Travel باشد.
  • محدودیتهای تجارت و گمرک باید پس از ایجاد “توافقنامه چند جانبه تجارت آزاد” میان کشورهای CANZUK لغو گردند.
  • کشورهای CANZUK باید در زمینه نیروی نظامی، اطلاعات و امور خارجه بیشتر با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند وظیفه خود را در قبال ناتو، شورای امنیت سازمان ملل و Five Eyes Intelligence Alliance انجام دهند.

 

بند تعامل آزاد به این معنی است که تمامی شهروندان کشورهای CANZUK برای ایجاد انواع مشاغل در یکی از چهار کشور آزاد هستند. اما طبق طرح بین المللی CANZUK، تا زمانی که چهار سال کامل در یکی از کشورها سکونت نداشته باشند، نمی توانند اقدام به درخواست حق رفاه عمومی کنند.

مسئولین طرح CANZUK امیدوارند که بتوانند بر سر مواردی از قبیل مهاجرت، قراردادهای تجاری و همکاری های خارجی با مقامات چهار کشور به توافق برسند. اسکینر گفت:” دادخواست آنلاین ما به امضای 300 هزار نفر رسیده است و طرح ما در کنوانسیون حزب محافظه کار در هلیفکس تایید شده است.”

منبع: Dailyhive