Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

خلبانان Air Canada می توانند ریش داشته باشند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با تکیه بر آخرین یافته های گروه تحقیقاتی SFU، از این به بعد ریش داشتن خلبانان Air Canada مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند. تا سال گذشته، Air Canada و بسیاری از شرکت های هواپیمایی ریش داشتن را برای خلبانان خود ممنوع کرده بودند. Air Canada معتقد بود در صورت ایجاد هرگونه مشکل در پروازها، ممکن است داشتن ریش باعث استفاده نادرست از ماسک ایمنی شود.

در سال 2016، Air Canada از مدیر بخش محیط زیست و فیزیولوژی SFU، شری فرگوسن و تیمش دعوت کرد تا درباره میزان تاثیر ماسک های ایمنی بر روی صورتهای ریش دار تحقیقاتی را انجام دهند.

این گروه ابتدا باید از این موضوع که لوازم ایمنی امروزی توانایی تامین اکسیژن برای نجات خلبان از تنگی نفس و استنشاق مونوکسید کربن را دارند، اطمینان حاصل می کرد. سه گروه از افراد برای انجام تحقیقات داوطلب شدند: افرادی با ته ریش ، افرادی با میزان ریش متوسط و افرادی با ریش بلند (بیشتر از 40 سانتی متر) .

افراد با استفاده از ماسکهای Air Canada، وارد اتاق شبیه سازی شرایط جوی می شدند. فرگوسن و همکارانش میزان اشباع اکسیژن در ارتفاعات مختلف را در هر فرد اندازه گیری می کردند و نتیجه این تحقیقات این بود که داشتن ریش هیچگونه مشکلی را در تامین اکسیژن تحت شرایط ضروری ایجاد نمی کند. گروه تحقیقات برای شبیه سازی مونوکسید کربن حاصل از آتش سوزی، از استانیک کلراید استفاده کردند.

فرگوسن اعلام کرد که ماسکهای ایمنی به راحتی بر روی هر میزانی از ریش قرار می گیرند. تحقیقات نشان دهنده این بود که ” ضوابط Air Canada براساس تحقیقات قدیمی بر روی ابزار نامناسب بوده است”.

او ادامه داد:” ما هیچگونه ایرادی در استفاده افراد ریش دار از ماسکهای ایمنی نمی بینیم.” Air Canada اعلام کرد که پس از اطلاع از نتیجه این تحقیقات، قصد بازنگری در ضوابط خود دارد.

Jay Musselman، مدیر ارشد fleet and standards و Chief Pilot گفت:” ما ضوابط خود را پس از اعلام نتایج تحقیقات اخیر، تغییر دادیم.” این شرکت هواپیمایی از این به بعد مشکلی در داشتن حداکثر 12.5 میلی متر ریش ندارد.

منبع: Dailyhive