Wednesday, May 1, 2024
2.4 C
Calgary

باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور به زودی بازگشایی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بعد از حدود یک سال ساخت و ساز، در نهایت باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور در انتهای ماه جاری میلادی بازگشایی خواهد شد. کتابخانه عمومی ونکوور اعلام کرد که طرح توسعه و ایجاد باغ بام روی آن ۱۵/۵ میلیون دلار هزینه برداشت. این باغ بام در ساعت ۱۰ صبح شنبه ۲۹ سپتامبر توسط شهردار گریگور رابرتسون (Gregor Robertson) افتتاح خواهد شد.

باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور

فضایی به وسعت ۴۰ هزار فوت مربع به صورت داخلی و خارجی در این ساختمان در دسترس بود که در این طرح این فضا در اختیار عموم قرار گرفت. این باغ بام شامل دو تراس بیرونی بزرگ در قسمت شمالی و جنوبی ساختمان و یک باغ ۸ هزار فوت مربعی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن کتاب بخوانند، کار کنند یا فقط برای استراحت استفاده کنند.

همچنین در این طرح توسعه چندین بخش جدید شامل ۸ طبقه به کتابخانه اضافه شده است؛ یک سالن مطالعه بزرگ، فضای نمایشگاهی هنر و فرهنگ و سالن اجتماع با ۸۰ صندلی جزو فضاهای داخلی جدید هستند. این سالن‌های جدید می‌تواند برای میزبانی از رویداد‌های مختلف مانند، کارگاه‌ها، رویدادهای آموزشی و جلسات انجمن‌ها استفاده شوند. با افتتاح دو طبقه جدید به همراه باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور ، طرح چشم‌انداز ۴۰۰ هزار فوت مربعی به اتمام خواهد رسید. این ساختمان توسط معمار معروف موشه سفدی (Moshe Safdie) طراحی شده است.

باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور

کتابخانه عمومی ونکوور سالانه میزبان حدود ۷ میلیون بازدید کننده است و در حدود ۱۰ میلیون انواع کتاب، کتاب الکترونیک، سی‌دی، روزنامه، اسناد، مجله و … هر سال از آن به امانت گرفته می‌شود. در کل این ساختمان برای بیش از ۱۲۰۰ نفر ظرفیت مطالعه وجود دارد که البته بدون در نظر گرفتن فضاهای باز آن است. با افتتاح باغ بام کتابخانه عمومی ونکوور شمار بیشتری از مردم به این ساختمان خواند رفت. این بنای زیبا از نظر معماری هم یک شاهکار معماری محسوب می‌شود.

منبع: dailyhive