Thursday, April 25, 2024
15.1 C
Calgary

مورد عجیب گوگل مپس: گوگل دیدن مکان‌هایی را برای مخاطبین ممنوع کرده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گوگل مپس به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و از خانه خود تقریباً هر مکانی را که می‌خواهید نگاه کنید. با این حال، چند نقطه در دنیا وجود دارند که غول موتور جستجو به هیچ وجه به شما اجازه نمی‌دهد آن‌ها را نگاه کنید.

علت عدم نمایش برخی از این مکان‌ها کاملاً واضح است، ولی دلیل ممنوعیت نمایش برخی اماکن دیگر از سوی گوگل مپس نامشخص و رازگونه است.

Express.co.uk لیستی از تعدادی از مکان‌هایی که گوگل مپس به شما اجازه دیدن آن‌ها را نمی­دهد، تهیه کرده است.

اگر برایتان جالب است بدانید که چه مکان‌هایی توسط گوگل مپس مسدود شده‌اند‌، با ما همراه شوید تا در ادامه مطلب با چند مورد از این مکان‌ها آشنا شوید

گوگل مپس و سانسور

گوگل مپس: جاهایی وجود دارند که شما نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

منطقه 51

تسلیحات نظامی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا، بخش بسیار طبقه‌بندی‌شده‌ای از پایگاه نیروی هوایی ادواردز در نوادا است.

برای چندین دهه، عده‌ای معتقد بودند که منطقه 51، جایی است که یک فضاپیمای بیگانه که در روزول در نیومکزیکو سقوط کرده است. در حالی که برخی دیگر معتقدند که در سال 1969 فرود تقلبی نیل آرمسترانگ به ماه را در آنجا انجام و فیلمبرداری شد.

شاید به خاطر همین شهرت بد بوده که گوگل تصمیم گرفته این منطقه را نمایش ندهد تا تئوری‌های توطئه و عجیب و غریب با دیدن آنچه در این مکان نگهداری می‌شود، تقویت نشوند.

منطقه 51 و گوگل مپس

منطقه 51 که بین مردم بسیار بدنام است، یکی از جاهایی است که گوگل مپس اجازه تماشای آن را به کاربران نمی‌دهد.

کره شمالی

آیا قصد دارید از طریق گوگل مپس نگاهی به کره شمالی بیندازید؟ خب چه بد! تمام این کشور در گوگل مپس مسدود شده است.

تمام کاربران می‌توانند فقط یک نمای هوایی و ماهواره‌ای از این کشور داشته باشند که در آن فقط نام شهرها نشان داده شده و چیزهایی که شبیه کوه‌های سبز و عظیم هستند. به جز موارد گفته شده چیز دیگری قابل مشاهده نیست.

عدم نمایش کره شمالی در گوگل مپس

شما نمی‌تواند کره شمالی را از طریق گوگل مپس تماشا کنید.

استاکتون-آن-تیز

از سال 2009، دو خانه در استاکتون در گوگل مپس تار شده‌اند. HackRead گزارش داد که این خانه‌ها در جاده پرینسپورت در منطقه تیلری قرار دارند.

حتی مالک یکی از این خانه‌ها، جین آلیسون، گفت که او نمی‌داند چرا این املاک از نقشه گوگل مپس محو شده‌اند.

او در صحبت با یکی از روزنامه محلی گفت: “من از سال 2000 در این خانه بوده‌­ام، اما نمی‌دانم چرا شما نمی‌توانید آن را ببینید.”

 

بابل، عراق

تمام شهر بابل عراق در گوگل مپس سانسور می‌شود. در طول دوره قبل از میلاد مسیح، باغ‌های معلق بابل یکی از معجزه‌های هفتگانه جهان باستان بود. بابل اکنون یک شهر شلوغ است اما جای آن در گوگل مپس خالی است.

سانسور بابل در گوگل مپس

تمام شهر بابل در عراق روی سرویس گوگل مپس سانسور می‌شود.

خانه وحشت

آریل کاسترو در سال 2013 به 1000 سال زندان بدون امکان آزادی محکوم شد. بین سال‌های 2002 و 2004 کاسترو سه زن جوان را ربود: میشل نایت، آماندا بری و جورجینا دی جیزس.
او تا آگوست 2013 که خانم بری همراه دختر شش ساله‌اش موفق به فرار شد، آن‌ها را در خانه خود در خیابان سیمور اسیر کرده بود.

خانم بری پلیس را از موضوع باخبر کرد و با کمک افسران پلیس خانم نایت و خانم دی جیزس نیز نجات یافتند.

کاسترو برای 937 فقره جرم شامل تجاوز جنسی، آدم ربایی و قتل مجرم شناخته شد. با توجه به ماهیت وحشتناک این جنایات اصلاً تعجب آور نیست که گوگل مپس این خانه را که با نام خانه وحشت شناخته می‌شود، تار کرده است.

خانه وحشت در گوگل مپس

خانه وحشت که آریل کاسترو سه زن را برای چند سال در آن اسیر کرده بود، در گوگل مپس نمایش داده نمی‌شود.

تایپه، تایوان

اگر در حال رصد کردن ناحیه دان تایپه در تایوان هستید، یک ساختمان را پیدا خواهید کرد که نمی‌توانید تصویر آن را بزرگ کنید. این ساختمان که دارای پشت بام قرمز است توسط نیروی هوایی جمهوری چین استفاده می‌شود. اگر سعی کنید روی آن زوم کنید، گوگل شما را به محله اطراف خواهد برد.

جزایر فارو

قسمت‌هایی از جزایر فارو که در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده‌اند در گوگل مپس تار نمایش داده می‌شوند. مشخص نیست که چرا گوگل به کاربران اجازه نمی‌دهد تا بخشی از این مجمع الجزایر را که تحت کنترل دانمارک است، ببینند.

جزایر فارو در گوگل مپس

قسمت‌هایی از جزایر فارو در گوگل مپس نمایش داده نمی‌شوند.

مورورا

برای سه دهه مورورا که بخشی از مجموعه جزایر توآموت در پلی نزی فرانسه است، برای آزمایش بزرگ هسته‌ای استفاده می‌شد.

برخی از جزایر واقع در اقیانوس آرام برای مشاهده در گوگل مپس در دسترس نیستند. در حالی که بقیه جزایر برای دیدن کاربران یا تار هستند یا بزرگنمایی برای آن‌ها غیرممکن است.

مکانی ناشناخته در روسیه

یک مکان ناشناخته در روسیه در نزدیکی توندرا (سرد دشت) سیبری فقط مثل یک توده بزرگ و گرد و خاکی ظاهر می‌شود. مشخص نیست که مکان مرموز چگونه جایی است.

پارک ملی تانتااوکو، شیلی

در گوگل مپس این پارک را که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود تنها از دور می‌توان دید. بزرگنمایی بیشتر چیزی را تغییر نمی‌دهد. شاید به دلیل وجود گونه‌های در معرض خطر است که این پارک در گوگل مپس نمایش داده نمی­شود. اما دلیل واقعی عدم نمایش این منطقه اسرار آمیز  را کسی نمی‌تواند حدس بزند.