Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

ممنوعیت ورود به امریکا برای استعمال کنندگان یا کارکنان صنعت ماری‌جوآنا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساکنان کانادا که ماری‌جوآنا استعمال کنند یا در صنعت آن فعال باشند یا حتی به سرمایه‌گذاری در این حوزه اقدام کنند، امکان دارد با خطر ممنوعیت ورود دائمی به خاک امریکا مواجه شوند. براساس صحبت‌های مقام ارشد اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا، طبق قوانین و محدودیت‌های بلند مدت فدرال، با این ماده به عنوان مواد مخدر ممنوعه برخورد می‌شود و هر فردی هم که در صنعت آن فعالیت کند به عنوان قاچاقچی مواد مخدر شناخته می‌شود.

کانادا در حال پیگیری قانونی کردن ماری‌جوآنا در تاریخ ۱۷ اکتبر است و همزمان با آن برخی ایالت‌ها هم قوانین را تا حدودی اصلاح کرده‌اند اما قوانین ممنوعیت ورود از مرزها همچنان پابرجا است.

در گزارش منتشر شده در Politico، با تاد آون (Todd Owen) مامور ارشد در اداره حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا صحبت شده است. او در این موضوع اضهار کرد که قرار نیست که همه کانادایی‌ها درباره ماری‌جوآنا بازجویی شوند اما فاکتورهایی وجود دارند که می‌توانند تاثیر گذار باشند. او در ادامه افزود:

ماموران ما از همه افراد نمی‌پرسند که ماری‌جوآنا مصرف کرده‌اند یا نه اما اگر سوالات دیگر منجر به این نتیجه شود یا بوی مشکوکی از افراد یا خودروها استشمام شود احتمال پرسش‌های مرتبط وجود دارد.

بوی ماری‌جوآنا می‌تواند تا یک هفته در داخل خودرو باقی بماند و با سگ‌های تفتیش شناسایی شوند و در پی آن پرسش‌هایی مطرح شود.

آون تاد می‌گوید اگر از فردی سوال پرسیده شد که «آیا در گذشته ماری‌جوآنا مصرف کرده‌اید؟» نباید دروغ گفته شود چون این کار ارائه اطلاعات نادرست و خلاف قانون است که می‌تواند منجر به ممنوعیت ورود همیشگی شود.

حتی بعد از قانونی شدن ماری‌جوآنا در کانادا اگر فردی اذعان به استفاده از مواد مخدر از جمله ماری‌جوآنا کند از ورود به امریکا منع خواهد شد. در کل، مسافران این فرصت را دارند که داوطلبانه از مرز بازگردند در غیر اینصورت بدون طی روال قانونی به سرعت بازگردانده خواهند شد.

تعقیب قانونی استعمال ماری‌جوآنا

مسافرانی که اقرار کرده باشند چه به خاک امریکا وارد شوند چه بازگردند، سابقه آنها در اداره مرزبانی ثبت خواهد شد و در آینده هم از ورود به امریکا منع خواهد شد اما مسافران بازهم این فرصت را خواهند داشت که درخواست چشم‌پوشی از ممنوعیت دائمی دهند، این فرایند ۵۸۵ دلار امریکا هزینه داشته و ماه‌ها طول می‌کشد تا نتیجه دهد.

مسافرانی که به امریکا سفر می‌کنند می‌دانند که یک پرسش عمومی وجود دارد، «برای گذران زندگی چه کاری می‌کنید؟» و اگر کانادایی‌های که در صنعت ماری‌جوآنا کار می‌کنند به این سوال پاسخ دهند با ممنوعیت ورود مواجه می‌شوند. این مورد شامل سرمایه‌گذارها هم می‌شود.

به همراه داشتن ماری‌جوآنا حتی اگر قصد ورود به ایالتی که در آن منع قانونی وجود ندارد را داشته باشید غیرقانونی است و هر مسافری که آن را به همراه داشته باشد تحت تعقیب قانونی در ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو در این موضوع اظهار کرد:

من فکر نمی‌کنم بتوان امریکا را مجبور کرد قوانینش را تغییر دهد. هر کشوری این حق را دارد که تصمیم بگیرد چه افرادی اجازه ورود دارند یا ندارند. این حق برای کانادا هم مسلم است. به طور مشخص، من هم برای تاثیر گذاشتن روی این تصمیم ایالات متحده برای ممنوعیت ورود کاری نخواهم نکرد. با این حال هیچ شکی نیست که ما به همکاری دولت امریکا در این زمینه ادامه خواهیم داد. در بعضی ایالت‌های امریکا ماری‌جوآنا قانونی شده است و ما هم سعی می‌کنیم سفر بین دو کشور بدون مشکل ادامه پیدا کند.

منبع: dailyhive