Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

هشدار عمومی شیوع سرخک در ۶ منطقه ونکوور، از جمله Skookum و کانادا لاین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیانیه‌ای از سوی Vancouver Health Coast (VCH) منتشر شده است مبتنی بر اینکه یک فرد مبتلا به سرخک که در جشنواره Skookum شرکت کرده بوده، از حمل و نقل عمومی استفاده و از چندین مکان بازدید کرده است، ممکن است ناقل سرخک باشد.

VCH می‌گوید این فرد مبتلا به سرخک بوده است و طی یک اقدام احتیاطی به تمام کسانی که در طول زمان‌های ذکر شده در این شش محل زیر رفت و آمد داشته‌اند هشدار داده است که ممکن است در معرض این بیماری باشند:
  • شنبه، ۸ سپتامبر – جشنواره Skookum، استنلی پارک، ۵ بعد از ظهر – ۱ صبح
  • شنبه، ۸ سپتامبر – آکواباس از المپیک ویلج تا خیابان هورنبی، سفر تقریبا ساعت ۳ بعدازظهر شروع شده است
  • شنبه، ۸ سپتامبر – اسکای ترین از مرکز شهر ونکوور تا ایستگاه برادوی سیتی هال، ساعت ۱۱ شب تا ۱ صبح
  • یکشنبه، ۹ سپتامبر – بلاک پارتی Outdoor Community در پلاک ۱۱۸۸ خیابان کبک، ساعت ۱ بعدازظهر تا ۳ بعد از ظهر
  • یکشنبه، ۹ سپتامبر – اتوبوس مین استریت از ایستگاه ترمینال به برادوی، ساعت ۳ بعدازظهر تا ۵ بعد از ظهر
  • سه‌شنبه، ۱۱ سپتامبر – Noodlebox Mount Pleasant (پلاک ۲۵۱۱ مین استریت) – ۱۲ ظهر – ۶ بعد از ظهر

VCH به تمام کسانی که در طول زمان‌های ذکر شده در این مکان‌ها بوده است و نه واکسینه شده و نه در گذشته سرخک گرفته‌اند، توصیه می‌کند فورا به پزشک مراجعه کنند.

علاوه بر این، افرادی که فکر می‌کنند که در معرض ابتلا به سرخک قرار گرفته‌اند و واکسینه نشده‌اند، باید طی شش روز از زمانی که در معرض ابتلا به بیماری سرخک قرار گرفته‌اند، ایمن شوند.

سرخک از طریق هوا پخش می‌شود و علائم آن شامل تب، سرفه، آبریزش بینی و قرمز شدن چشم‌ است و پس از چند روز دانه‌های قرمز رنگی، ابتدا بر روی صورت و سپس تمام بدن پدیدار می‌شوند. از عوارض ناشی از سرخک، التهاب مغزی، تشنج، ناشنوایی، آسیب مغزی و مرگ می‌باشد.

علائم بیماری در تمام کسانی که ممکن است در طی این زمان‌ها و در این مکان‌ها، به سرخک مبتلا شده باشد، بین ۱۵ تا ۲۹ سپتامبر شروع خواهند شد.

قبل از مراجعه به پزشک، به منظور جلوگیری از ابتلای سایر افراد به این بیماری، اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. افراد مبتلا به علائم بیماری، باید شرایط خود را به VCH Public Health به شماره ۶۰۴۶۷۵۳۹۰۰ گزارش دهند.

در طی چند هفته گذشته، چندین هشدار مهم عمومی دیگر در مورد احتمال ابتلا به سرخک اعلام شده است. این مکان‌ها عبارتند از بی‌سی فریز ، استخرهای شنا در نیو وستمینستر، فرودگاه بین‌المللی ونکوور و مدرسه میپل ریدج.

منبع: dailyhive