Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

گزارش پیش‌بینی هوای پاییز و زمستان کانادا توسط The Weather Network

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در ابتدای شروع پاییز The Weather Network پیش‌بینی خود از هوای فصل پاییز را برای کانادا منتشر کرده است.

در حالی که هوای شرق کانادا همچنان گرم است پاییز بطور رسمی از 22 سپتامبر آغاز شده و برگ‌های زرد، هوای خنک‌تر و انواع خوراک کدو تنبل را با خود به همراه می‌آورد.

با توجه به گزارش  The Weather Network کانادایی‌ها باید انتظار یک پاییز معتدل را داشته باشند. دمای هوا در اکثر نقاط کانادا نرمال و یا بیش از نرمال خواهد بود.

کریس اسکات هواشناس ارشد The Weather Network می‌گوید: “پاییز فصلی بی‌نظم است که به نوسانات دمایی وحشتناک و توفان‌های قدرتمند پاییزی شهرت دارد.”

او می‌افزاید: “البته پاییز امسال نیز هر دو پدیده را خواهد داشت اما ما انتظار داریم الگوی بی‌نظم آب و هوایی در این پاییز کمتر از حد نرمال بی‌نظم و فعال باشد. این بدین معنی است که گذار از تابستان به زمستان امسال ملایم‌تر خواهد بود و ما به جای یک سقوط آزاد یک جابجایی آرام را تجربه خواهیم کرد.”

در پاییز پیش رو گرمترین هوا نسبت به نرمال برای بخش ماریتایمز تا انتاریوی جنوبی و در غرب کشور در استان بریتیش کلمبیا و قسمت‌هایی از استان آلبرتا و یوکان پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی دما در پاییز برای کانادا

در ادامه توضیح داده شده که پاییز امسال در هر بخش از کشور چگونه خواهد بود:

بریتیش کلمبیا

The Weather Network پیش‌بینی می‌کند بعد از شروع سرد فصل پاییز در بریتیش کلمبیا، هوا در اواسط و اواخر پاییز کمی ملایمتر از حد معمول باشد. پیش‌بینی می‌شود هوا در بخش‌های جنوبی استان بریتیش کلمبیا خشک‌تر از حد معمول باشد. در مقابل برای بخش‌های شمالی بارندگی بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است. ترکیب دو عامل هوای گرمتر و بارندگی کمتر برای بخش‌های جنوبی استان باعث می‌شود فصل اسکی کمی دیرتر شروع شود.

دشت‌های کانادا (استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا)

دشت‌های کانادا یک تغییر نسبتاً ناگهانی از گرمای نیمه تابستان به خنکی هوایی مثل هوای ماه اکتبر را تجربه کرده‌اند. یک الگوی عادی‌تر برای این پاییز در بیشتر نقاط آلبرتا و جنوب غرب ساسکاچوان پیش‌بینی می‌شود؛ علی رغم برفی که اخیراً بارید انتظار می‌رود که تغییر هوا ملایم باشد. The Weather Network همچنین پیش‌بینی کرده است که هوایی خشک‌تر از حد معمول در آلبرتای جنوبی پایدار شود و بارندگی در آن اندکی کمتر از حد نرمال پیش‌بینی‌شده برای سایر نقاط باشد.

انتاریو و کبک

برای ساکنین انتاریو و کبک ماه سپتامبر بیشتر شبیه تمدید تابستان بود، همراه با موج گرما و روزهای آفتابی. اما پاییز در راه است. پیش‌بینی‌های هوا حاکی از این است که امسال هوای معمول پاییزی تا چند هفته دیگر در این مناطق حاکم خواهد شد. امسال الگوی تغییرات هوا کمی ملایم‌تر خواهد بود و توفان‌های پاییزی کمتری شاهد خواهیم بود. پاییز امسال نقطه اوج تغییر رنگ برگ درختان کمی به تأخیر خواهد افتاد، اما منظره برگ‌های رنگارنگ پاییزی جز برای مناطقی شدیداً تحت تأثیر گرما و خشکی هوا در نیمه تابستان بودند، عالی خواهد بود.

پیش‌بینی بارندگی در پاییز برای کانادا

آتلانتیک کانادا

در پاییز امسال دمای بیش از نرمال و هوای خشک برای مدت طولانی‌تر برای مناطق ماریتایمز پیش‌بینی شده است. علی رغم این پیش‌بینی‌ها این منطقه بارندگی در حد نرمال را تجربه خواهد کرد و حتی بعضی از مناطق آن نیز بارندگی بیش از نرمال خواهند داشت.

شمال کانادا

دمای ملایم‌تر از حد نرمال برای یوکان و قسمت‌های از مناطق شمال غربی پیش‎بینی شده است. این در حالی است که برای بیشتر نقاط نوناووت دمایی کمتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

اما گزارش The Weather Network می‌گوید که علی‌رغم پاییز معتدل و تغییر ملایم و تدریجی هوا برای تغییر فصل از پاییز به زمستان، اواسط و اواخر پاییز می‌تواند دربردارنده بوران‌ها، باران منجمد و سایر شرایط خطرناک جوی برای قسمت‌هایی از کانادا باشد.

به هر حال تابستان در حال تمام شدن است، از آن لذت ببرید.

پیش‌بینی دما و بارندگی در پاییز برای کانادا

منبع: DailyHive