Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

سامپ یا چاهک‌ در تعمیرگاه‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده : سیامک نجفی ، Best Budget Boiler and Plumbing Inc

وجود چاهکها در تعمیرگاه‌های اتومبیل در طرح جدید شهرداری بە شکل الزامی است و تمام مکانیکی های قدیمی نیز بایستی در محل کارشان نصب کنند. دلیل این کار هم این بودە مکانیکی های قدیمی یک آبرو در وسط یا جایی در محل کار خود دارند، کە با شستشوی کف مکانیکی تمام گل و خاک آنجا بە داخل لولەی فاضلاب شهری وارد شدە و در نتیجە خرج زیادی برای شهرداری درست کردە است تا هر سالە لولە های فاضلاب را تمیز کند.

کارکرد چاهک ها

چاهاک ها بە این شیوە ساختە می شود کە با حجم ٨ فوت مکعب برای هر چاهک این امکان را فراهم می کند کە گل و گریس در یکی از چاهکها جمع شدە و آب صافی شدە بە داخل چاهک دومی رفتە و در نتیجە آب غیر آلودە بە داخل فاضلاب شهردی خواهد رفت.

درست کردن چاهکها بە دو شیوە قابل انجام است.

چاهکهای پیش ساختە.

این چاهکها فقط در ابعاد بزرگ بە حجم ٦٤ فوت مکعب ساختە شدە است. کە خوبی این اندازە این است کە دیر بە دیر این چاهکها پر می شود. ولی بدی این ابعاد این است کە بسیار وزین و سنگین است کە جابجایی آن فقط با فورکلیفت قابل اجرا است، کندن این حجم خاک بسیار خرج بردار است.

  • ابعاد

ابعادی کە قابل قبول است ٢ فوت در ٢ فوت در ٢ فوت برای هر چاهک است کە بایستی با دیوارەهای بتونی با قطر ٤ اینچ است. و حد اکثر ٤ فوت در ٤ فوت در ٤ فوت است. کە پیش ساختەها با ابعاد حد اکثر ساختە شدە است کە همانگونە اشارە شد اجرای بە کار گذاشتن آن کار آسانی نیست.

  • هواکش و آبرو

تماک چاهکها درای یک هواکش (ونت) و یک آبرو(درین) است کە دوتا چاهک را بە هم مربوط می کند و چاهک دومی با یک آبرو بە آب فاضلاب شهری وصل می شود.

چاهک های ساختنی

ساختن چاهک ها مناسبترین و کم هزینە ترین روش است. ولی ساخت این چاهک ها کار تنها یک بتن کار نیست، بایستی لولەکش متخصص این کار دستور و طرح این چاهک کە بە شکل گریس تراپ است دادە شود.

درب چاهکها

چاهکها دارای یک درب فولادی کە سوراخ سوراخ است و یک درب بستە است ساختە شدە و گذاشتە می شود.

[uam_ad id=”11296″]