Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

سینمای ۴ بعدی جدید به زودی در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فیلم‌های سه بعدی چند سالی است که به صورت انبوه ساخته می‌شوند و امکانات تماشای این فیلم‌ها در سینما یا حتی خانه هم فراهم است و حالا سینما‌های ۴ بعدی هستند که بیشتر جلب توجه می‌کنند. سینمای ۴ بعدی در کانادا چیز جدیدی نیست، از سال ۲۰۱۶ در تورنتو سینمای ۴ بعدی متداول شد اما در کلگری هنوز نمونه‌ای از آن وجود ندارد. خبر خوش این که در اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت Cineplex، آمده است که  در یک همکاری با CJ 4DPLEX قرار است ۱۳ شهر دیگر کانادا میزبان فناوری سینمای ۴ بعدی جدید باشند و اولین مقصد کلگری است.

Brandon Choi مدیر اجرایی CJ 4DPLEX در رابطه با این خبر گفت:

ما از موفقیت سینماهای 4DX در تورنتو خرسندیم، این اولین تجربه ما در کانادا بود. ما حالا می‌خواهیم قدم‌های جدیدی در کل کشور برداریم تا این قالب جدید سینما را با سرعت بیشتری به مخاطبان ارائه کنیم.

سینمای ۴ بعدی جدید به زودی در کلگری ساخته می‌شود

شرکت CJ 4DPLEX  از سال ۲۰۰۹ آغاز به کار کرده است و در ۵۹ کشور دنیا ۵۶۱ تالار سینمای ۴ بعدی را راه‌اندازی کرده است. در سینمای ۴ بعدی علاوه بر تصویر سه بعدی که در صفحه پخش می‌شود، حرکات و افکت‌هایی مثل هوا یا حرکات هم از طریق صندلی‌ها به تماشاچی القا می‌شود.

الیس ژاکوب (Ellis Jacob) رئیس Cineplex اظهار داشت:

ما افتخار می‌کنیم که اولین شرکت بهره‌مند از این فناوری در کانادا هستیم. در این قرارداد، سالن شینوک اسکوشیابانک در کلگری اولین محل نصب تجهیزات است. فناوری 4DX واقعاً تجربه هیجان انگیزی است، می‌دانیم که مردم کانادا و اهالی کلگری از آن لذت خواهند برد.

اهالی کلگری برای استفاده از این سینمای جدید در سالن شینوک (Chinook) اسکوشیابانک، باید تا انتهای سال جاری صبر کنند. ۱۲ سینمای دیگر با فناوری ۴ بعدی هم در سال‌های بعدی در شهرهای دیگر کانادا افتتاح خواهند شد.

شرکت CJ 4DPLEX یک شرکت کره‌ای است که فناوری سینما‌های ۴ بعدی را توسعه داد و اولین سالن‌های سینمای مجهز به این فناوری در کره جنوبی ساخته شدند.

منبع: dailyhive