Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

مصرف ماریجوآنا توسط کارکنان پلیس در ساعات غیر اداری امکان‌پذیر است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با قانونی شدن مصرف تفریحی ماری‌جوآنا در کانادا در کمتر از یک ماه آینده، دپارتمان‌های پلیس هم در سراسر کانادا مشغول تبیین سیاست‌ها و قوانین مربوط به مصرف  الکل یا سایر مواد مخدر در ساعات غیر کاری هستند. مصرف ماریجوآنا توسط کارکنان پلیس در ساعات کاری ممنوع است اما برای ساعات غیر کاری قوانین منعطف هستند. هدف اصلی از این کار، اطمینان از آماده بودن برا شیفت بعدی در صورت مصرف ماریجوآنا توسط کارکنان پلیس است.

هر بخش از پلیس کشور، سیاست‌های منابع انسانی خودش را دارد، برای نمونه، سخنگوی پلیس ونکوور جیسون داست (Jason Doucette) می‌گوید:

کارکنان دپارتمان پلیس ونکوور در این موضوع آموزش‌های آنلاین خواهند دید.

به طور مشابه، پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا هم در حال نهایی‌ کردن قوانین مربوط به استفاده از ماری‌‌جوآنا توسط کارکنانش است. این قوانین با هدف حفظ امنیت عمومی و همینطور حفظ امنیت در محل کار ایجاد می‌شوند.

سخنگوی پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا هم می‌گوید:

همه کارکنان باید برای انجام وظیفه آماده باشند که یکی از حالت‌های آن تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر نبودن است.

البته به گفته مسئولان مربوطه تحقیقات علمی در رابطه با این موضوع ادامه خواهد یافت و هر زمان که نیاز باشد قوانین اصلاح خواهند شد.

آموزش‌های کارکنان درباره سیاست‌های محیط کاری شامل اطلاعاتی درباره نتایج آخرین تحقیقات درباره مصرف ماری‌جوآنا هم خواهد بود. هدف از این کار آگاهی دادن به کارکنان است تا تصمیماتی آگاهانه بگیرند و برای انجام وظایف آماده باشند.

به گفته سخنگوی جیسون داست، فاصله زمانی مشخصی برای امکان مصرف ماری‌جوآنا توسط کارکنان پلیس تعیین نشده است تا مطمئن بود که در هنگام شروع شیفت بعدی آمادگی کامل را دارند. به طور مشابه برای الکل هم زمانی تعیین نشده است و قرار هم نیست محدودیت زمانی تعریف شود. با آموزش و آگاهی دادن به کارکنان درباره این نوع موارد و سیاست‌های مرتبط با آن، مسئولیت اطمینان از آمادگی برای کار به عهده خود کارکنان خواهد بود.

منبع: dailyhive