Monday, April 29, 2024
7.2 C
Calgary

عرضه گاز طبیعی بریتیش کلمبیا در زمستان ممکن است تا ۵۰ درصد کاهش پیدا ‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بعد از انفجار در خطوط لوله‌های گازرسانی Enbridge و آتش گرفتنشان در شمال شرقی پرنس جرج (Prince George) اخباری منتشر شد مبنی بر این که عرضه گاز طبیعی در ایالت بریتیش کلمبیا در زمستان ممکن است تا ۵۰ درصد کاهش داشته باشد. شرکت گاز FortisBC به مشتریان و مصرف‌کنندگان هشدار داده است که انفجار در خطوط لوله‌های گازرسانی که در اوایل ماه اکتبر رخ داد امکان دارد عرضه گاز طبیعی را با ورود به فصل زمستان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سطوح عادی عرضه در سال‌های قبل کاهش دهد.

بیانیه‌ای که از طرف این شرکت منتشر شده است می‌گوید:

سیستم عرضه گاز طبیعی به خانوارها ممکن است در زمان‌های اوج مصرف و پرتقاضای گاز در زمستان دچار چالش و مشکل شود.

شرکت FortisBC از تمام اهالی ساکن در بریتیش کلمبیا درخواست می‌کند که در مصرف انرژی تا جایی که ممکن است صرفه‌جویی کنند. این اخبار بعد از انفجار ۹ اکتبر  در خطوط لوله‌های گازرسانی Enbridge و آتش گرفتنشان  در شمال شرقی پرنس جرج منتشر شد. منشاء انفجار هنوز نامشخص است.

سیستم خطوط گازرسانی Enbridge تخمین می‌زند که کار تعمیر خطوط لوله‌های گاز بعد از انفجار تا اواسط نوامبر به اتمام برسد. FortisBC هشدار داده است امکان ادامه یافتن کمبود گاز طبیعی در طول زمستان وجود خواهد داشت.

سیستم خطوط گازرسانی  Enbridge اظهار کرده است انتظار دارد که این خطوط گازی تخریب شده ۹۰ سانتیمتری تا اواسط نوامبر تعمیر شده و دوباره به کار گرفته شوند اما Fortis معتقد است که هم این خطوط گازی تخریب شده و هم یک خط گازی دیگر به قطر ۷۶ سانتیمتر در فصل زمستان تنها می‌توانند با ۸۰ درصد از ظرفیت واقعی خود به گازرسانی ادامه دهند.

شرکت FortisBC گفت در حال کار برای فراهم کردن گاز طبیعی بیشتری جهت استفاده مشتریان در زمستان است. آن‌ها در بیانیه خود افزودند:

ما با همکاری شرکت حمل ونقل TransCanada تلاش کرده‌ایم خروجی خطوط لوله‌های گازرسانی بخش جنوبی کشور را که منبع گازرسانی به بخش‌های داخلی ایالت آلبرتا است به حداکثر برسانیم و به طور فعالانه در حال همکاری با مشتریان بخش صنعتی خود هستیم تا مصرف انرژی در صنایع بهینه‌تر شود به طوری که صنایع بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در عین حال تحت‌الشعاع قرار گرفتن کارایی و فعالیت آن‌ها توسط کمبود انرژی به حداقل ممکن برسد.

این شرکت تامین انرژی بیان کرد که آن‌ها همچنین برای تامین حداکثری ذخیره گاز طبیعی جهت عرضه در بازارهای آزاد تلاش خواهند کرد.

پیش بینی هفته به هفته

داگ استات (Doug Stout) مدیرعامل FortisBC در اظهار نظری بیان کرد که امیدوار است این سناریوی کاهش ۵۰ درصدی عرضه گاز طبیعی تحقق پیدا نکند. او درادامه صحبت‌هایش گفت:

برحسب شرایط آب و هوایی که ممکن است در ماه نوامبر با آن مواجه شویم مجبور خواهیم بود که تقاضای گاز را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم تا بتوانیم این تقاضا را متناسب با عرضه و تامین ذخیره گازی موجود کنیم. در واقع باید گفت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی تقاضای گاز از این پس بر مبنای هفته به هفته خواهد بود.

در پی پیامدهای فوری ناشی از انفجار خطوط گازرسانی، شرکت  FortisBC از مشتریان خود تقاضا کرد تا در مصرف گاز طبیعی در منازل صرفه‌جویی کنند و همینطور از مشتریان بخش صنایع درخواست نمود تا از منابع سوختی جایگزین گاز استفاده کنند. طبق بیانات استات، میزان صرفه‌جویی و کاهش اولیه در مصرف گاز طبیعی بسیار چشم‌گیر بوده است اما این شرکت به تشویق مردم برای ادامه صرفه‌جویی در انرژی تا زمانی که زمانبندی مورد نظر برای مرمت خطوط تخریب شده گازرسانی مشخصا اعلام شود ادامه می‌دهد. استات در پایان افزود:

مردم ابتدا دست به صرفه‌جویی می زنند اما به تدریج از این عمل فاصله می‌گیرند بنابراین به همین دلیل است که پیام‌رسانی در مورد صرفه‌جویی و خطر مواجهه با کمبود گاز باید فعلا ادامه داشته باشد. باید بگویم حتی در خانه من نیز شومینه‌ها هنوز خاموش هستند.

منبع: cbc