Sunday, April 28, 2024
9.3 C
Calgary

ترفندهایی برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرایط اقتصادی کانادا باعث شده تا صرفه‌جویی در راس برنامه‌ها قرار گیرد. در این بین نرخ قیمت بنزین جزو مهم‌ترین هزینه‌ها است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد.

کریس رینولدز، متخصص مصرف انرژی و سخنگوی Canada Drives چند ترفند را معرفی کرده است که به کاهش مصرف بنزین کمک می‌کنند.

تعمیر و نگهداری منظم

تعمیر و نگهداری منظم خودرو تأثیر قابل‌توجهی بر مصرف بنزین می‌گذارد. به گفته رینولدز یکی از مهم‌ترین عوامل فشار باد تایرها است. پایین بودن فشار باد تایر منجر به ایجاد مقاومت بیشتر برای خودرو می‌شود که در نهایت مصرف بنزین را افزایش خواهد داد.

تعویض به موقع روغن خودرو و فیلترهای هوا نیز نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت ایفا می‌کند. وجود یخ و برف نیز باعث افزایش وزن خودرو و افزایش مصرف بنزین می‌شود، پس در اولین فرصت خودرو را به کارواش ببرید.

تعویض به موقع تابرهای زمستانی

تایرهای زمستانی با ایجاد کشش و فشار بیشتر منجر به افزایش مصرف بنزین می‌شوند. رینولدز توصیه می‌کند تا براساس الگوهای جوی تایرها را در بهترین زمان تعویض کنید.

تغییر سبک رانندگی

با تغییر سبک غلط مانند رانندگی پرشتاب و ترمزگیری پیاپی می‌تواند تعداد دفعاتی که به پمپ بنزین مراجعه می‌کنید را کاهش دهید.

شما می‌توانید با پایین نگه داشتن دور موتور در محدوده ۳۰۰۰ RPM میزان مصرف بنزین را در فصل‌های سرد کاهش دهید. گرم‌ کردن ۳ دقیقه‌ای خودرو نیز یکی دیگر از عوامل موثر است.

در فصل‌های گرم‌تر نیز در صورت امکان از سیستم تهویه مطبوع استفاده نکنید. علاوه بر این، زمانی که شیشه‌های خودرو را پایین هستند نرخ آیرودینامیک کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث کشش خودرو و کاهش سرعت خواهد شد.

بررسی قیمت بنزین و مقدار موجود در باک

همیشه لازم نیست باک شما خالی باشد تا به پمپ بنزین مراجعه کنید. به عبارت دیگر اگر قیمت بنزین کاهش پیدا کند می‌توانید باک نیمه خالی را پر کنید.

این متخصص استفاده از اپلیکیشن‌های GasBuddy و Waze را پیشنهاد می‌کند. در این اپلیکیشن‌های مسیریابی می‌توانید پمپ بنزین‌های ارزان‌‌تر را پیدا کنید.

خرید خودروهای کم‌ مصرف

خرید خودروهای الکتریکی یا هیبریدی در حال حاضر رونق فراوانی پیدا کرده است. در این بین خودروهای Mitsubishi Mirage، Nissan Versa و Toyota Corolla مصرف سوخت کمتری دارند. اگر تصمیم دارید وسیله نقلیه خود را تعویض کنید خودروهای سدان و هاچ‌بک‌ها گزینه‌های بهتری هستند.

منبع: Daily Hive