Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

همه چیز در مورد همراه داشتن قانونی ماریجوانا، در سفرهای داخل کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به قانونی شدن ماریجوانا در کانادا، از این پس کانادایی ها می توانند ببه طور قانونی از این گیاه مفرح (با برخی محدودیت ها) استفاده کنند.

از این پس، مسافران داخلی کانادا، این نگرانی را نخواهند داشت که چمدان آنها برای پیدا کردن ماریجوانا گشته شود (البته سفر به خارج از کشور با ماریجوانا هنوز غیرقانونی است).

در اینجا در خصوص رایج ترین روش های حمل و نقل و چگونگی همراه داشتن ماریجوانا صحبت خواهیم کرد.

پروازهای داخلی

طبق اعلام سازمان Transport Canada، “از تاریخ 17 اکتبر 2018، مسافرین اجازه خواهند داشت که در سفرهای داخلی خود، حداکثر 30 گرم ماریجوانا، در چمدانی که تحویل بار می دهند یا با خود به داخل هواپیما می برند، داشته باشند.”
هنگام پرواهای داخلی، توجه به سن قانونی برای همراه داشتن ماریجوانا، ضروری است.

در تمامی استان ها و مناطق کانادا، برای همراه داشتن و مصرف ماریجوانا، باید حداقل 19 سال سن داشته باشید. البته در کبک و آلبرتا این قانون برای افراد بالای 18 سال، لازم الاجرا است. (البته این قانون با توجه به انتخابات اخیر کبک ممکن است تغییر کند. CAQ تمایل دارد تا این قانون را به افراد بالای 21 سال، تغییر دهد.)

فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR)، اخیرا اعلام کرده است که به زودی، محل هایی برای استفاده از ماریجوانا در فرودگاه در نظر گرفته خواهد شد. اما نسبت به استفاده ماریجوانا، پیش از پروازهای بین المللی، هشدار داده است.

بر خلاف ونکوور، شما این اجازه را نخواهید داشت که در هر نقطه از فرودگاه Montreal’s Pierre-Elliott-Trudeau، ماریجوانا بکشید.

قطار

در زمان سفر با قطار، باید اقدامات لازم جهت حصول اطمینان از جابجایی قانونی ماریجوانا حاصل شود.

Mylène Bélanger سخنگوی VIA به Daily Hive گفته است: “برای همراه داشتن ماریجوانا و بررسی تاثیرات آن در زمان سفر با قطار، یک کارگروه برای بررسی این موارد ایجاد شده و ما این اطمینان را می دهیم که کل سازمان برای آماده سازی قانونی آماده است.”

به نظر نمی رسد که خط راه آهن تصمیم داشته باشد، تغییرات بزرگی را به طور مستقیم بر تجربه سفر مسافران ایجاد کند، تا زمانی که رفتار آنها قانونی باشد. بطور کلی VIA مسافران یا وسایل آنان را جستجو نمی کند.
Bélanger اظهار کرده است که: “در تمامی موارد، VIA از تمامی قوانین قابل اجرا در خصوص همراه داشتن ماریجوانا در فضاهای عمومی تبعیت خواهد کرد.”

اتوبوس

تا پیش از 17 اکتبر، نماینده Greyhound به Daily Hive گفت: “در خصوص استفاده ماریجوانا در اتوبوس ها و ترمینال ها، ما همچنان به قانون ممنوعیت آن ادامه خواهیم داد، همانطور که مصرف الکل را ممنوع کرده ایم.”

همراه داشتن نوشیدنی های حاوی الکل در حال حاضر، همراه مسافر یا چمدانی که تحویل بار می دهد، در اتوبوس های Greyhound ممنوع است. کارکنان Greyhound گاهی چمدان ها را چک می کنند، البته نه همیشه و نه در همه مسیرها.

از زمان قانونی شدن ماریجوانا، Greyhound سیاست های مرتبط با آن را به روز کرده است و به مسافران اجازه می دهد تا نسبت به حمل ماریجوانا در چمدانی که به بار تحویل می دهند، اقدام کنند. همچنان، همراه داشتن ماریجوانا در بار دستی، ممنوع است.

همراه داشتن ماریجوانا، برای مصارف پزشکی در بار دستی مجاز است، در صورتیکه مسافران آن را به بخش امنیت ترمینال یا یا راننده اعلام کنند و اسناد پزشکی مناسب ارائه دهند.”

مصرف ماریجوانا به هر روشی در ترمینال و آژانس های Greyhound مجاز نیست.

همانند تمامی مسافرت های بین المللی، سعی نکنید هر گونه ماریجوانا یا مشتقات آن را در زمان خارج شدن از مرز همراه خود داشته باشید.

سفرهای جاده ای

قوانین حمل ماریجوانا در سفرهای جاده ای، از یک استان به استان دیگر بسیار متفاوت است، بنابراین اگر قصد دارید تا داخل کانادا با ماشین خود مسافرت کنید، حتما پیش از سفر خود، قوانین استانی را بررسی کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.

از این موضوع اطمینان حاصل کنید که وقتی ماریجوانا کشیدید، رانندگی نکنید، چرا که در هیچ استانی قابل قبول نیست و ممکن است به زودی از رانندگان تست THC گرفته شود.

منبع: dailyhive