Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

نمایش تغییرات جوی کانادا بر روی نقشه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اطلس وضعیت آب و هوا کانادا نشان می دهد که ساکنین مناطق مختلف، باید منتظر چه وضعیتی در نتیجه تغییرات شرایط جوی باشند.

طی 60 سال آینده، اتاوا حدود 40 روز بیشتر دمای بالاتر از 30 درجه را در مقایسه با سال های 1976 تا 2005 تجربه خواهد کرد. زمستان در Pangnirtung، Nunavut، خواهد شد 10 برابر روزهای سردتری با دمای کمتر از منفی 30 درجه خواهد داشت، و Winnipeg در مقایسه با مدت زمان مشابه، چهار برابر روزهای گرمتری را خواهد داشت.

محققان، جغرافی دانان و برنامه نویسان در مرکز آب و هوای Prairie در Winnipeg، تغییرات آب و هوایی را بر اساس داده های جمع آوری شده که شامل تاثیرات انتشار گازهای گلخانه ای بر تغییرات آب و هوایی کانادا است را نشان داده اند. این نقشه به کاربران این امکان را می دهد که تغییرات 30 سال آینده منطقه خود را ببینند و بدانند که در طول نیم قرن آینده با چه درجه حرارت، میزان بارش و شرایطی روبرو خواهند شد.

Ian Mauro، مدیر ارتباطات مرکز آب و هوای Prairie می گوید: “هنگام استفاده از این نقشه، یکی از اولین کارهایی که مردم انجام می دهند، توجه به محل زندگی خودشان است.”، او در ادامه به این نکته اشاره می کند که با نشان دادن تغییرات آب و هوایی در مناطق مختلف، مردم تشویق می شوند که خودشان را با تغییرات تطبیق بدهند و آماده پذیرفتن شرایط جدید شوند.”

“مردم قطعا به این فکر می کنند، که این تغییرات منحصر به گوشه ای از دنیا نیست، بلکه در حیاط خانه آنها نیز اتفاق خواهد افتاد.”

این اطلس، تغییرات جوی ناشی از تابش میزان کم و زیاد کربن را نشان می دهد.

دنی بلر، مدیر علمی مرکز آب و هوای Prairie که در جمع آوری و آنالیز داده ها نقش داشته است، می گوید: هنگامی که برای اولین بار نتایج را دیدم و متوجه شدم که Prairie، در آینده با بیش از 30 روز، روز گرم روبرو خواهد شد، فریاد زدم “این نقشه تکان دهنده است.”

با وجود پیش بینی های انجام شده، Mauro می گوید: “ما هنوز به نتایج حاصل از تاثیرات تابش کربن بالا دست نیافته ایم.” او و Blair امیدوارند که این نقشه به مردم کمک کند تا برای آینده برنامه ریزی کنند و سازگاری بهتری داشته باشند.

فیلم هایی که به همراه این اطلس نمایش داده می شوند، نشان می دهد که جوامع محلی در حال تغییر زندگی خود به زندگی سبزتر هستند. اولین بار Montana در آلبرتا با راه اندازی یک شرکت نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی، سعی در کاهش مصرف نفت و گاز کردند. همچنین Tatamagouche N.S. در حال ساخت توربین های بادی برای تولید نیرو می باشد. Mauro و Blair امیدوارند که سایر شهرها نیز به این فعالیت ها روی آورند.

منبع: canadiangeographic