Tuesday, April 23, 2024
4.7 C
Calgary

کانادایی‌ها این 7 کشور را بیشتر از آمریکا دوست دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بسیاری از آمریکایی ها ممکن است پرچم قرمز، سفید و آبی خود را مظهر بهترین کشور دنیا بدانند. اما زمانیکه به سمت شمال این کشور حرکت می کنیم، این ایده معنایی ندارد.

موسسه Angus Reid در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، آمریکا را در پایین فهرست کشورهایی قرارداده که کانادایی ها نسبت به آن “دیدگاه مطلوب” دارند.

این گزارش که با عنوان “بریتانیا حکمرانی می کند و زنده باد ایتالیا” منتشر شده است، آمریکا را در جایگاه هشتم این فهرست قرار داده است. 1،500 نفر کانادایی در یک بررسی آنلاین بین تاریخ های 11 تا 17 اکتبر، در این مطالعه شرکت کرده بودند.

همانطور که از نام این بررسی مشخص است، کانادایی ها، علاقه خود را نسبت به آمریکا در طول ریاست جمهوری آقای ترامپ از دست داده اند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که انگلیس و ایتالیا در رده اول با 82٪ میزان مطلوبیت، پس از آنها کشور ژاپن، سرزمین خورشید با 79%، و همچنین آلمان و فرانسه با 77% مطلوبیت در جایگاه های بعدی قرار دارند.

  • کره جنوبی با 61% و مکزیک با 58% مطلوبیت، کشورهای دیگر این لیست هستند.
  • اما در مورد آمریکا، آنها با از دست دادن نیمی از آرا، توانسته اند که فقط 49 درصد نظرات مثبت را به خود جلب کنند.
  • هند (با 44%)، چین (38%) و عربستان سعودی (12%) در رتبه های بعدی این لیست هستند.

این میزان مطلوبیت، کمترین میزانی بوده که در سال های اخیر کانادایی ها نسبت به همسایه جنوبی خود داشته اند. در این بررسی که در سال 2018، انجام شده است، نسبت به دوره قبل که در سال 2005 (در زمان ریاست جمهوری دور دوم جورج بوش) انجام شده بود، 10 پله پایین تر قرار گرفته اند.

همچنین در آماری که توسط موسسه Angus Reid جمع آوری شده است، تمایل افراد به آمریکا با توجه به گرایش حزبی آنها متفاوت است. افراد محافظه کار، دیدگاه بسیار سخاوتمندانه تری نسبت به آمریکا دارند.

موضوعی دیگری که در آمار به دست آمده باید مورد توجه قرار بگیرد، سن پاسخ دهندگان و نظر آنها در خصوص کشورهای هند و آمریکا است. افراد جوان تر، دیدگاه بهتری نسبت به هند، برخلاف افراد مسن تر که دید بهتری نسبت به آمریکا داشتند.

برای مطالعه گزارش کامل، لطفا اینجا کلیک کنید.

منبع: dailyhive