Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

بانک جهانی، برنامه پلیس ونکوور در خصوص سرقت دوچرخه را به رسمیت شناخت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک پروژه آزمایشی در ونکوور که با هدف مقابله با سرقت دوچرخه در داخل و خارج کانادا آغاز شده است، توجه جهان را به خود جلب کرده است.

افراد محلی، با ثبت نام بیش از 70،000 دوچرخه در این پروژه که ابتکار مشترک اداره پلیس ونکوور، شهرداری ونکوور و پروژه 529 می باشد، باعث کاهش 30 درصدی سرقت دوچرخه شده اند.

این نتایج توجه بانک جهانی را به خود جلب کرده است، چرا که به نظر می رسد موفق بوده و می تواند سبب افزایش امنیت دوچرخه ها در کشورهای در حال توسعه شود.

پروژه 529 که حدود سه سال پیش در ونکوور آغاز شد، اکنون با قابلیت جستجو 800،000 دوچرخه، به بزرگترین برنامه ثبت نام دوچرخه در جهان، تبدیل شده است. روز دوشنبه VOD گفت که هر روز یک دوچرخه دزدیده شده ب صاحب آن برمی گردد.

به گفته Adam Palmer، رئیس ارشد VPD: “تعداد گزارش ها در خصوص دزدی دوچرخه از سال 2015 در ونکوور کاهش یافته است و پروژه 529 نقش مهمی را در این موفقیت ایفا کرده است.”

او در ادامه گفته است که: “این برنامه، این امکان را به اجرای قانون می دهد که به راحتی دوچرخه های سرقت شده را شناسایی کرده و صاحبانشان را پیدا کنند.”

Palmer اظهار داشت که بانک جهانی از پروژه 529 و VPD خواسته است تا از تخصص خود برای کمک به مبارزه با دزدی دوچرخه در Bogota، کلمبیا استفاده کند. همچنین در مورد اجرای این برنامه در شیلی و برزیل نیز مذاکراتی در حال انجام است.

William Moose، مشاور بانک جهانی، گفته است: “ونکوور به عنوان پیشتاز در در هدف قرار دادن دزدی دوچرخه شناخته شده است.”

“بانک جهانی هنگام بررسی بهترین شیوه های مبارزه با دزدی دوچرخه، از ونکوور به عنوان بهترین نمونه یاد می کند و از فعالیت های VPD و پروژه 529 برای ارائه مشاوره جهت تدوین استراتژی امنیت دوچرخه در شهر بوگوتا استفاده می کند.”

اپلیکیشن و وب سایت جهانی 529 Garage، مشتمل بر یک پایگاه داده قابل جستجو بوده که با نیروی پلیس نیز به اشتراک گذاشته شده است. در نتیجه، صدها دوچرخه توسط این برنامه شناسایی شده و به مالکان خود بازگردانده می شوند.

به عنوان مثال، در هفته گذشته، یک دوچرخه کوهستان که در Prince George ثبت شده بود و در Penticton به سرقت رفته بود، در بخش شرقی ونکوور پیدا شد.

با توجه به شروع این برنامه، امکان پیدا کردن دوچرخه ها در Portland، Oregon، سانفرانسیسکو، و کالیفرنیا وجود دارد.

منبع: dailyhive