Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

افزایش جریمه‌های رانندگی از اول نوامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که جریمه‌های شدید برای رانندگان با ریسک بالا، مخصوصاً کسانی که سرعت بالاتر از حد مجاز دارند و رانندگی با حال نامناسب بر اثر الکل یا مواد مخدر میکنند، به اجرا درمی‌آیند.

دادستان عمومی David Eby در بیانیه‌ای اعلام کرد که “رانندگان بی‌توجه” باعث افزایش تصادفات در جاده‌های بریتیش کلمبیا می‌شوند و امیدوار است که جریمه‌های افزایش‌یافته، بازدارنده باشد و مردم را دقیق‌تر کند.

از امروز پنج‌شنبه، 1 نوامبر، جریمه برای دو برنامه افزایش خواهد یافت: Drivers Risk Premium (DRP) و Driver Penalty Point (DPP) – هر دو به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.

DRP یک حق بیمه اضافی است که سالانه به رانندگانی که یکی از خطاهای زیر را انجام دهند تعلق می‌گیرد:

  • سرعت بیش از حد
  • یک یا چند محکومیت کیفری مرتبط با رانندگی
  • یک یا چند محکومیت 10 امتیازی مربوط به قانون وسایل نقلیه موتوری
  • دو یا چند محکومیت مربوط به انجام کارهایی همزمان با رانندگی که موجب حواس‌پرتی می‌شود (در یک دوره سه ساله)
  • دو یا چند مورد مربوط به توقف کنار جاده

حق بیمه DPP یک جریمه برای مجموع چهار امتیاز یا بیشتر از نقض ترافیک است. مبلغ حق بیمه بر اساس تعداد امتیازات به دست آمده در یک دوره 12 ماهه است.

طبق اعلام ICBC، حق بیمه فعلی DPP از 175 دلار (برای چهار امتیاز) تا 24000 دلار (برای 50 امتیاز یا بیشتر) متغیر است. جریمه‌هایی که از 1 نوامبر 2018 شروع می‌شوند از $ 210 (برای چهار امتیاز) تا $ 28،800 (برای 50 یا امتیاز بیشتر) خواهد بود.

هم DRP و هم DPP جدا از طرح بیمه هستند و حتی اگر یک راننده صاحب بیمه شخصی یا بیمه وسیله نقلیه نباشد، باید آن را پرداخت کند. آن‌ها علاوه بر هر جریمه‌ای که برای نقض قانون می‌پردازند باید این موارد را نیز پرداخت کنند، یک راننده در هر سال تنها برای یکی از این طرح‌ها جریمه می‌شود؛ طرحی که هزینه بالاتری داشته باشد.

هر کسی که جریمه خود را پرداخت نکند از گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی جدید یا خرید بیمه خودرو را از طریق ICBC محروم خواهد بود که این می تواند انگیزه بیشتری برای رعایت قانون باشد.

Eby در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: “درآمد حاصل از این جریمه‌ها به کاهش هزینه‌های بیمه اصلی کمک خواهد کرد. در حال حاضر حدود 66000 راننده وجود دارند که یکی از این جریمه‌ها را دریافت می‌کنند.
جریمه‌ها در 1 نوامبر سال 2019 یک افزایش بیش از 20 درصدی دیگر خواهد داشت.

منبع: DailyHive