Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

بیانیه وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی در خصوص مدت زمان بررسی ویزا افراد ایرانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از دسامبر 2017، ICC با دانشجویان ایرانی زیادی روبرو شده است که ویزا خود را با تاخیر دریافت کرده اند. به منظور حل این مشکل، وزرای مهاجرت و امنیت این مسئله را مورد بحث قرار دادند و اکنون با خوشحالی می توانیم اعلام کنیم که بیش از 80 درصد از 400 متقاضی ایرانی که با این مشکل روبرو شده بودند، اکنون ویزا خود را دریافت کرده اند.

بیانیه وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی در خصوص مدت زمان بررسی ویزا افراد ایرانی

اتاوا، 17 اکتبر 2018 – احمد حسن، وزیر محترم مهاجرت، پناهندگان و شهروندی:

“وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) متعهد به ارائه خدمات با کیفیت به متقاضیان از سراسر دنیا بوده و برای این منظور سعی در بهبود کارایی تمامی برنامه ها و خدمات خود دارد.

“از زمانیکه متوجه شدیم، مدت زمان بررسی درخواست های اقامت دائم ایرانیان، طولانی تر از میانگین سایر کشورها است، به طور چشم گیری آن را بهبود بخشیده ایم. به عنوان مثال، در سال 2015 میانگین زمان انتظار برای درخواست های دائم ایرانیان از سایر افراد 32.6 ماه بیشتر بود، در ژوئیه 2018 این اختلاف به 10.5 ماه کاهش یافت. همچنین، از تاریخ 1 می 2018، این بررسی برای ایرانی ها با سایر ملیت ها یکسان شده است. از تاریخ 1 ژانویه تا 31 ژوئن 2018، 3،657 شهروند ایرانی برای اخذ اقامت دائم کانادا پذیرفته شدند.

“واقعیت این است که مدت زمان بررسی درخواست ها پیچیده است. درخواست ها، پرونده به پرونده بررسی می شوند و نمی توان به طور مشخص گفت که هر کدام چقدر طول می کشد. یک پرونده فارغ از اینکه از کدام کشور باشد، ممکن است مدت زمان بیشتری برای بررسی لازم داشته باشد. بررسی های امنیتی یکی از این فاکتورها است، اما تنها دلیل طولانی شدت میانگین زمان بررسی پرونده ایرانی ها نبوده است.

“وزارتخانه تحت نظارت من، همچنان در حال همکاری با ماموران رسیدگی به وضعیت امنیتی است تا بتوانند راه هایی برای بهبود شرایط در فرآیند  بررسی پیدا کنند. برای رسیدگی به دوره های طولانی بررسی امنیتی که می تواند بر تمام ملیت ها تاثیر بگذارد، آژانس خدمات مرزی کانادا در حال بهبود عملکرد خود از طریق بهبود فرآیندها است.

“ما امیدواریم که متقاضیان ایرانی به ارسال درخواست خود برای اقامت دائم کانادا ادامه دهند و برای پیوستن به جامعه رو به رشد ایرانی-کانادایی اقدام کنند. ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مطمئن شویم سیستم های ما تا حد امکان موثر هستند “.

منبع: iccongress