Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

 دولت بریتیش کلمبیا قصد دارد هزاران مهدکودک با هزینه روزانه ۱۰ دلار افتتاح کند   

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت محلی بریتیش کلمبیا یک قدم دیگر به انجام یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی خود یعنی افتتاح مهدکودک‌هایی با هزینه روزانه ۱۰ دلار در سراسر ایالت نزدیک‌تر می‌شود.  هزینه ماهانه این مهدکودک‌ها برای خانواده‌ها حداکثر ۲۰۰ دلار به ازای هر کودک خواهد بود.

طرح اولیه این پروژه که روز جمعه بعد ازظهر اعلام شد شامل تدارک فضاهای مناسب برای حدود ۲۵۰۰ کودک در ۵۳ مرکز مهدکودک در مناطق روستایی و شهری اطراف ایالت می‌شود.

انتظار می‌رود طرح مهدکودک‌هایی با هزینه روزانه ۱۰ دلار تا ۱ دسامبر اجرایی شود و برای والدین و اولیاء کودکان ماهانه حداکثر ۲۰۰ دلار به ازای هر کودک هزینه در بر داشته باشد.

کاترین کونروی (Katrine Conroy)، وزیر امور توسعه کودکان و خانواده در دولت محلی بریتیش کلمبیا در یک بیانیه اعلام کرد:

این پروژه یک گام مهم در راستای توسعه فراگیر مراکز مهدکودک در بریتیش کلمبیا است.

کاترینا چن (Katrina Chen)، وزیر ایالتی بریتیش کلمبیا در امور مهدکودک‌ها گفت که تعیین مراکز اجرایی اولیه برای توسعه این فضاها گام بعدی دولت در عمل به تعهدات خود در زمینه طرح ۱۰ ساله موسوم به ChildCare B.C است. او در ادامه افزود:

تعیین مهدکودک‌های اولیه برای اجرای آزمایشی طرح یک چشم‌انداز مشخص از آینده طرح توسعه مهدکودک‌ها در بریتیش کلمبیا در مقابل چشمان ما ترسیم می‌کند که در راستای پیشروی و توسعه طراحی‌ و انجام اصلاحات و رفع مشکلات این طرح بسیار حیاتی هستند.

آمادگی برای اعطای کمک‌هزینه به توسعه فضاهای مهدکودکی درایالت

مراکز مهدکودکی جهت برقرار شدن تعادل میان هزینه‌های عملیاتی از جانب دولت کمک مالی دریافت خواهند کرد که مبلغ ۶۰ میلیون دلار برای انجام این پروژه اختصاص داده است.

از تمام مراکز مهدکودک درخواست شده بود که در تابستان ۲۰۱۸ برای مشارکت در این طرح فراگیر تقاضا بدهند که طبق بیانیه منتشر شده از جانب دولت محلی بیشتر از ۳۰۰ نفر از مدیران و سرپرستان مراکز مهدکودکی از بریتیش کلمبیا ثبت تقاضا کرده بودند.

مراکز مهدکودک برگزیده شده تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ به اجرای این طرح ادامه خواهند داد و موظف هستند که گزارشات و بازخوردهای حاصل از اجرایی شدن این طرح را به اطلاع دولت محلی برسانند تا به تدریج برای اجرای گسترده آن در سراسر ایالت آماده شوند.

خانواده‌هایی که به مراکز مهدکودکی حمایت شده از طرف دولت دسترسی ندارند هنوز هم واجد شرایط دریافت کمک‌های مالی از طریق برنامه Affordable Child Care Benefit هستند. این برنامه عام‌المنفعه سالانه‌ درآمد ۱۱۱۰۰۰ دلار یا کمتر، یعنی ماهانه تا سقف ۱۲۵۰ دلار به ازای هر کودک به والدین پرداخت می‌کند.

منبع: cbc