Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

نقشه متوسط نرخ‌های اجاره‌بها در شهرهای کانادایی در ماه نوامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر به فکر این هستید که برای کریسمس خانه جدیدی جهت سکونت اجاره کنید بهتر است کمی دست نگه دارید زیرا اجاره‌بها در سراسر کانادا همچنان به طرز باورنکردنی بالا است. طبق گزارش Padmapper طی همین ماه ۱۵ شهر از شهرهای کانادا شاهد روند افزایشی متوسط اجاره‌بها بودند، در حینی که روند اجاره‌بها در ۵ شهر کاهش داشته و در ۴ شهر دیگر ثبات را تجربه کرده است.

۵ بازار پر رونق خرید و فروش مسکن در کانادا از ماه گذشته تا به الان تغییری نکرده‌اند.

مجدد شاهد این بودیم که شهر تورنتو بالاترین رتبه از نظر داشتن گران‌ترین نرخ‌های اجاره‌بها را در کشور به خود اختصاص داده است، این درحالی است که در این شهر نرخ اجاره یک خانه تک‌خوابه به میزان ۰/۴ درصد کاهش داشته و به مبلغ ۲۲۲۰ دلار رسیده است اما نرخ‌های اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه همچنان در مبلغ ۲۸۳۰ دلار ثابت مانده است.

ونکوور دومین شهر از نظر داشتن گران‌ترین نرخ‌های اجاره‌بها بوده است که نرخ اجاره‌بهای یک خانه تک‌خوابه در این شهر با افزایش ۰/۵ درصدی به مبلغ ۲۱۱۰ دلار رسیده است و این در حالی است که اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه این شهر با کاهش ۵/۱ درصدی به مبلغ ۳۱۶۰ دلار سقوط کرده است.

بورنابی (Burnaby) در بریتیش کلمبیا سومین شهر از نظر داشتن گران‌ترین نرخ‌های اجاره‌بها در کانادا است، با این حال نرخ اجاره‌بهای یک خانه تک‌خوابه در این شهر در همان قیمت مشابه ماه اکتبر یعنی ۱۵۸۰ دلار ثابت مانده است و اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه با کاهش ۲/۲ درصدی به مبلغ ۲۲۵۰ دلار رسیده است.

در چهارمین شهر این فهرست یعنی شهر مونترال (Montreal)، نرخ‌های اجاره‌بهای خانه‌های تک‌خوابه و ۲ خوابه به ترتیب در همان قیمت مشابه ماه اکتبر یعنی مبالغ ۱۴۳۰ دلار و ۱۸۲۰ دلار ثابت مانده است.

در پنجمین شهر یعنی باری (Barrie) واقع در ایالت آنتاریو نرخ اجاره‌بهای خانه‌های تک‌خوابه با یک افزایش ۱/۵ درصدی به مبلغ ۱۳۸۰ دلار رسید و نرخ اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه در همان قیمت ۱۴۸۰ دلار قبلی ثابت مانده است.

بزرگ‌ترین نرخ رشد ماهانه اجاره‌بها در کل کشور متعلق به شهر کلونا (Kelowna) واقع در ایالت بریتیش کلمبیا است که در آن نرخ اجاره‌بها برای یک خانه تک‌خوابه به مبلغ ۱۲۸۰ دلار جهش پیدا کرد و نرخ اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه نیز با افزایش ۳/۲ درصد به مبلغ ۱۶۰۰ دلار رسید.

نرخ اجاره‌بهای یک خانه تک‌خوابه در شهر آبوتسفورد (Abbotsford) ایالت بریتیش کلمبیا شاهد بزرگ‌ترین کاهش ماهانه خود بود زیرا قیمت‌ها با کاهش ۵/۳ درصدی به ۹۰۰ دلار رسید و نرخ اجاره‌بهای خانه‌های ۲ خوابه دراین شهر هم با کاهش ۱/۹ درصدی به مبلغ ۱۰۶۰ دلار سقوط کرد.

جدال برای ارزان‌ترین نرخ‌های اجاره‌بها در کشور مجددا به شهر ویندسور (Windsor) ایالت آنتاریو برمی‌گردد که در آن شهر شما می‌توانید یک خانه تک‌خوابه را به نرخ بسیار مقرون به صرفه ماهانه ۷۱۰ دلار اجاره کنید. این الان یک معامله مقرون به صرفه برای شما است.

منبع: dailyhive