Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

متوسط اجاره‌بها در ماه آگوست در شهرهای کانادا (MAP)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 بر اساس گزارش PadMapper  با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی تابستان، دو شهر گرانتر کانادا شاهد یک ماه دیگر از افت قیمت بودند در حالی که در شهرهای همسایه روند افزایشی قیمت‌ها همچنان حفظ شده است. 

بر اساس آخرین گزارش PadMapper  :

” پاندمی کرونا سبب شده تقاضاها برای اجاره‌ی خانه‌های دور از  شهرهای بزرگ و گران و در مکان‌هایی در اطراف این شهرها که به صرفه‌تر هستند افزایش یافته، این مکان‌ها هم فضای بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهند و هم مسافتی آن چنان طولانی تا شهرهای بزرگ ندارند.”

در ماه اخیر در کانادا  هفت شهر از نظر اجاره‌بها سیر صعودی و هفت شهر سیر نزولی داشتند و ده شهر از این نظر ثابت بودند. PadMapper   در ادامه در گزارش خود می‌گوید:

” با ادامه‌ی پاندمی، دورکاری به یک سبک زندگی معمول تبدیل شده و این امر باعث شده که مردم از شهرهای بزرگ و گرانی همچون ونکوور و تورنتو نقل مکان کرده و میزان تقاضا برای زندگی در مکان‌هایی ارزانتر همچون  Barrie و  Burnaby در اطراف این شهرها به شدت افزایش یابد. حالا مردم به جای پرداخت اجاره‌ی بالا و زندگی در شهری با امکانات تفریحی زیاد (امکاناتی که در این ایام هیچ یک قابل استفاده نیستند) از فضای بیشتر و هزینه‌ی کمتر بهره‌مند می‌شوند.”

August cost of rent house

با وجود این که اجاره‌بها در تمام نواحی تورنتو کاهش یافته است، این شهر همچنان گرانترین شهر کشور بوده و با وجود 1.9% افت، مبلغ اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در آن 2100 دلار و مبلغ اجاره‌ی یک آپارتمان دو خوابه 2650 دلار است.

 ونکوور مقام دوم را به خود اختصاص داده و مبلغ اجاره‌ برای یک آپارتمان یک خوابه در آن 2060 دلار و برای یک آپارتمان دو خوابه 2800 دلار است.  

مقام سوم از این جهت به شهر برنبی (Burnaby) از بریتیش کلمبیا اختصاص دارد که اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در آن 1710 دلار و اجاره‌ی یک آپارتمان دو خوابه در آن 2300 دلار است. 

شهر بیری (Barrie) نیز در رده‌ی چهارم قرار داشته و مبلغ اجاره‌ برای یک آپارتمان یک خوابه در آن 1640 دلار و برای یک آپارتمان دو خوابه 1690 دلار است.  

ویکتوریا نیز در رده‌‌ی بعدی بوده و نزخ اجاره‌ی آپارتمان‌های یک خوابه در آن با کاهش 0.6 درصدی به 1590 دلار رسیده در حالی که اجاره‌ی آپارتمان‌های دوخوابه‌اش با شیب افزایشی تندی به 1990 دلار رسیده. 

ارزانترین نرخ اجاره در کانادا در این ماه نیز برای شهر سنت جونز از استان نیوفاندلند گزارش شده که متوسط اجاره‌ی یک آپارتمان یک خوابه در آن 840 دلار و همین مبلغ برای یک آپارتمان دو خوابه 890 دلار است.

AugCARRrr

گزارش کامل را میتوانید در سایت PadMapper ببینید.

منبع:Daily Hive