Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

پیشنهاد ساخت یک منطقه تفریحی جدید در کلگری Stampede Grounds

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در اوج جریانات مربوط به شکست کلگری در مناقصه میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۶ و ادامه نااطمینانی‌ها در رابطه با آینده طرح پیشنهادی CalgaryNEXT، یکی از اعضای شورای شهر کلگری چشم‌انداز خود در زمینه تبدیل نواحی داخلی و اطراف Stampede Grounds واقع در East Victoria Park در مرکز شهر کلگری را به یک منطقه پویا فرهنگی و تفریحی ارائه کرده است.

جف دیویدسون (Jeff Davidson)، نماینده حوزه شهری Ward 6 عضوی از شورای شهر است که رهبری جریانی را برای ایجاد یک ناحیه جدید به عهده دارد که می‌تواند محل جدید استقرار تیم ملی هاکی باشد.

او این هفته در یک پست وبلاگی گفت که توسعه یک فضای جدید در ناحیه مذکور، منطقه جدیدی به این ناحیه اضافه خواهد کرد که دارای یک فضای ترکیبی قابل استفاده گروه‌های مختلف مردم به مساحت ۳۷۱۶۱۲ متر مربع شامل خانه‌هایی برای ۸۰۰۰ نفر جهت به وجود آوردن یک جامعه پویا و پررونق خواهد بود.

فارغ از ساخت محوطه‌هایی برای ورزش و تفریح مردم، انواع متنوعی از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز ایجاد خواهند شد تا پویایی و رونق این منطقه با نام Calgary Stampede در تمام طول سال و نه تنها هنگام برگزاری مناسبت‌های خاص ادامه داشته باشد.

مرکز برگزاری مناسبت‌ها نزدیک به مرکز این منطقه واقع شده است در حالی که بیشتر فضای مسکونی این منطقه در گوشه شمال شرقی ناحیه قرارخواهد داشت. همچنین کارهای مرتبط با اصلاح و بهبود شرایط در ناحیه Stampede Grounds انجام خواهد شد که قرار است با بافت شهری جدید در این ناحیه ادغام شود.

تا کنون مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار جهت بهبود در زیرساخت‌ها و ایجاد محوطه‌ها و خانه‌ها در این منطقه تخصیص داده شده است که انتظار می‌رود به جذب ۳ میلیارد دلار از بخش سرمایه‌گذاری‌های خصوصی جهت تحقق این چشم‌انداز کمک کند اما توسعه این منطقه طولانی مدت بوده و طی یک بازه زمانی ۲۰ ساله انجام خواهد گرفت.

دیویدسون می‌گوید این توسعه مجدد ناحیه در مقیاس منطقه‌ای به بهبود مجموع درآمدهای شهرداری کمک خواهد کرد زیرا خالی ماندن دفاتر کاری در مرکز شهر سبب به وجود آمدن یک شکاف بودجه‌ای به میزان ۸۹ میلیون دلار شده است و این درحالی است که بخش اعظمی از مالیات بر دارایی‌های شهری وارد خزانه دولت ایالتی می‌شود.

با محاسباتی که توسط مجمع شورای شهر انجام شده است، تکمیل ساخت وساز در این منطقه می‌تواند سالانه بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد مالیاتی جدید برای شهرداری کلگری ایجاد کند. او در پست وبلاگی خود نوشت:

ما نیاز داریم که درآمدهای خود را همزمان با تلاش برای رشد و توسعه شهرمان به طور فزاینده‌ای افزایش دهیم. ایجاد یک منطقه جدید می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های تجاری که شدیدا به وجودشان نیاز داریم را مجددا به مرکز شهر جذب کند. این سرمایه‌گذاری‌های جدید قابلیت ایجاد یک درآمد چشم‌گیر را برای شهرمان دارند که برای جبران مشکل مالیاتی در مرکز شهر کفایت خواهند کرد. به علاوه، این منطقه جدید در دل مرکز شهر می‌تواند تبدیل به یک محل جدید برای تشکیل اجتماعات  در جامعه ما شود، محلی برای برگزاری مراسم موسیقی، تفریحات، رویدادهای ورزشی و غیره که مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت. اقتصاد ما قرار نیست به این زودی‌ها رشد جهشی داشته باشد در نتیجه ما به عنوان مقامات یک شهر باید در مورد سرمایه‌گذاری‌های کلیدی فکر کنیم که بازگشت سرمایه قطعی در پی داشته باشند.

مشاوره عمومی بر سر ایجاد پیش‌نویس اصلی طرح ایجاد منطقه جدید در بهار آغاز شده بود.


منبع: dailyhive