Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

وعده بریتیش‌کلمبیا به منظور فراهم کردن کمک مالی برای افزایش مسکن دانشجویی در UVic

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جان هورگان نخست وزیر بریتش‌کلمبیا، روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد مبلغ ۱۲۳ میلیون دلار کمک مالی برای افزایش مسکن دانشجویی در دانشگاه ویکتوریا تا ۲۵٪ اختصاص داده خواهد شد.

این طرح ۲۰۱ میلیون دلاری شامل ساخت دو مجتمع جدید دانشجویی و تخریب چندین ساختمان قدیمی است. این طرح در مجموع ۶۲۸ تخت اضافی ایجاد خواهد کرد.

هورگان در سخنرانی خود برای جمعی مجتمع بر ۲۰۰ نفر در خارج از ساختمان Cadboro Commons گفت: «دانشجویان خود به اندازه کافی استرس دارند و نگرانی در مورد پیدا کردن مکانی برای زندگی نباید به این استرس بیافزاید. با افزایش بودجه مسکن بالخص برای دانش آموزان، بار را از بازار اجاره‌های محلی می‌گیریم، و گزینه‌های بیشتری برای سایر اجاره‌دهندگان فراهم می‌کنیم».

اولین ساختمان  در سال ۲۰۲۲ بازگشایی خواهد شد

ساخت و ساز از سال ۲۰۲۰ آغاز و اولین ساختمان نیز دو سال بعد از آن بازگشایی خواهد شد. این ساختمان شامل خوابگاه و یک اتاق غذاخوری ۶۰۰ صندلی و فضاهای عمومی و تجاری است.

Gayle Gorrilll معاون امور مالی و اجرایی دانشگاه می‌گوید :«ما از خیلی وقت پیش منتظر این پروژه بودیم. این پروژه قرار است تفاوت بزرگی در زندگی دانشجویان ایجاد و دانشگاه را مکان بهتری برای تحصیل تبدیل کند».

طبق گزارش سالانه مسکن و وام کانادا در سال ۲۰۱۷، ویکتوریا یکی از کمترین میزان مکان‌های اجاره‌ای در کشور را دارد. این گزارش نشان می‌دهد که اجاره در ویکتوریا به طور متوسط ۸٫۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

Jamie Cassels، رئیس UVIC، می‌گوید ۷۵ درصد از دانشجویان دانشگاه از خارج از منطقه گریت ویکتوریا می‌آیند. وی گفت هر سال دانشگاه بیش از ۱۰۰۰ درخواست برای سکونت دریافت می‌کند که خیلی بیشتر از ظرفیت کنونی دانشگاه است.

رضایت انجمن دانشجویان از این طرح

Ainsley Kerr، مدیر کمپین‌ها و روابط اجتماعی انجمن دانشجویان UVic می‌گوید خوابگاه‌های جدید به دانشجویانی که در بازار داغ املاک ویکتوریا به دنبال خانه هستند کمک خواهند کرد.

Kerr گفت که انجمن سالها در تلاش برای لابی کردن با دولت استانی است تا دانشگاه بتواند وام‌های بیشتری برای ساخت خانه‌های جدید دریافت کند. او گفت که از تجربه شخصی و برنامه‌های انجمن دانشجویی متوجه شده چالش‌هایی که دانشجویان UVC با آن مواجه هستند، مسکن ارزان قیمت است.

با این حال وی امیدوار است ساخت خانه‌های جدید، خیلی به کمپس دانشگاه صدمه‌ای وارد نکند.

منبع: cbc