Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

چرا ساختن نوشیدنی ماریجوانا دشوار است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مصرف ماریجوانا در کانادا قانونی است و در حالی که بسیاری از شرکت‌ها از همین الان برای سال بعد روی قانونی سازی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های غنی شده با ماریجوانا سرمایه‌گذاری می‌کنند برخی دیگر هنگامی که موضوع ساختن یک نوشیدنی بی‌خطر از ماریجوانا به میان می‌آید با مشکلات واقعا زیادی روبرو می‌شوند.

یک گروه تحقیقاتی در کانادا معتقد است که راه حل این مشکل را پیدا کرده است.

شرکت Trait Biosciences یک شرکت تحقیقاتی مستقر در تورنتو است که روی ماریجوانا تحقیق می‌کند و دارای یک نوع تکنولوژی است که آن‌ها مدعی هستند می‌تواند یک نوشیدنی ماریجوانا در سطح جهانی بسازد. رونان لوی (Ronan Levy)، مدیریت ارشد امور استراتژیک شرکت Trait می‌گوید:

دانه‌های ماریجوانا به لحاظ طبیعی قابلیت حل شدن در آب را ندارند بلکه در چربی حل می‌شوند. به همین دلیل است که در صنایع ماریجوانا شرکت‌هایی که عملیات استخراج این دانه‌ها را انجام می‌دهند باید از گاز بوتان (butane) یا دی اکسید کربن (CO2) فشرده شده جهت استخراج ماریجوانا از گیاه آن استفاده کنند. هنگامی هم که موضوع ساختن نوشیدنی ماریجوانا از این دانه‌ها به میان می‌آید کار واقعا دشوار می‌شود.

با استفاده از فرایندی به نام « salad dressing effect» روغن ماریجوانا از بخش‌های مورد نظر دانه‌ها جهت ساخت نوشیدنی جدا می‌شود و در نتیجه به ازای هر نوشیدنی یک دوز ناخالص و نامساوی توزیع شده ایجاد می‌شود.

برای مقابله با این مشکلات عدیده شرکت‌ها در حال تغییر فرایندهای معمول خود به فرایندی با عنوان « nano-emulsion» یا ترکیب با تکنولوژی نانو هستند. در این فرایند دانه‌های ماریجوانا با یک ترکیب‌کننده میکروسکوپی پوشانده می‌شوند که به آن‌ها امکان می‌دهد بهتر با آب ترکیب شوند. هرچند شرکت Trait مایل است از تکنولوژی نانو در این زمینه استفاده نکند. در حالی که باید اشاره کرد مستندات کافی برای تخطئه کامل این فرایند وجود ندارد اما طبق اظهارات لوی پرسش‌های فراوانی در مورد استفاده از فرایند ترکیب با تکنولوژی نانو وجود دارد که هنوز پاسخی برایشان پیدا نشده است. او می‌گوید:

اگر به تحقیقات در این زمینه نگاه کنید برخی از آن ها واقعا نگران‌کننده هستند زیرا به طور مثال تکنولوژی‌های نانو در مقیاس کوچکی قرار دارند به طوریکه می‌توانند از موانع خونی در مغز عبور کرده و به مغزتان راه پیدا کنند. مطالعات زیادی در زمینه تجزیه‌پذیری شیمیایی یا سوخت و ساز موثر فرایندهای حاصل از تکنولوژی‌های نانو وجود ندارد و در نتیجه بدن شما ممکن است قادر به تجزیه و هضم این مواد نباشد. همچنین این مواد آنقدر کوچک هستند که می‌توانند وارد سلول‌های بدنتان شده و ژن‌های (DNA) بدن را از تنظیم خارج کنند.

آخرین دستاورد این شرکت از فرایندی مشابه با فرایند خود بدن استفاده می‌کند. این فرایند جدید به عنوان بخشی از فرایند سوخت وساز و تجزیه مواد هنگامی که دانه‌های ماریجوانا شروع به هضم شدن در سیستم گوارش انسان می‌کنند سبب می‌شود که بدن نیز یک مولکول شکر یا گلوکز (glucose) به آن متصل کند. این تغییر ساده در ساختمان دانه‌ها آن‌ها را تبدیل به موادی می‌کند که قابلیت حل شدن در آب را دارد. لوی گفت:

این روشی است که بدن با استفاده از آن دانه‌های ماریجوانا را سم‌زدایی می‌کند اما ما این کار را خارج از بدن انجام می‌دهیم تا شما بتوانید به راحتی و بدون نگرانی از مضرات آن مصرفش کنید.

او همچنین اظهار کرد که با استفاده از این فرایند نوین میزان دوز دانه‌ها به شکل مساوی به  نوشیدنی‌ها تخصیص پیدا می‌کند. تکنولوژی جدید شرکت Trait توسط دکتر ریچارد سایر (Richard Sayre)، مدیریت ارشد در امور علمی شرکت بسط و توسعه یافته است که این شخص یک محقق آمریکایی است که با شرکت هوافضای ناسا (NASA) نیز در زمینه آماده کردن گیاهان برای ارسال به ماموریت مریخ همکاری دارد.

شرکت Trait در ماه سپتامبر جهت توسعه این فرایند نوین مبلغ ۱۲/۳ میلیون دلار در پرورش دانه‌‌های ماریجوانا سرمایه‌گذاری مالی انجام داد که طبق ادعای آن‌ها سبب بهبود طعم، عطر، ساختمان شیمیایی، موجودیت زیستی و پایداری محصولات مصرف‌کننده می‌شود.

شرکت مذکور در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید محصولات نوشیدنی ماریجوانا  مختص به خود ندارد اما در عوض مایل است با همکاری با هر کدام از تولیدکنندگان دارای مجوز تبدیل به یک برند صاحب‌نام در زمینه ترکیبات نوشیدنی‌های ماریجوانا شود.

منبع: dailyhive