Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

شهردار شهر کلگری به طور رسمی پایان برنامه میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۶ را اعلام کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رویای مسئولین کلگری برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ در نهایت و به طور رسمی و غیرقابل بازگشت از بین رفت. تنها مدتی زمان لازم بود که شهردار کلگری بعد از همه‌پرسی انجام شده در روز ۱۳ نوامبر به دنبال نتایج صندوق آرا برود و شاهد این موضوع باشد که ۵۶/۴ درصد از رای‌دهندگان کلگری به این مزایده رسمی رای مخالف داده‌اند.

ایده اولیه میزبانی بازی‌های المپیک طی چند ماه گذشته تبدیل به یک موضوع مناقشه‌آمیز در بین اهالی شهر کلگری شده بود که در این میان گروه‌های مخالف و موافق این ایده نظرات خود در این رابطه را به اطلاع مردم رساندند.

میزبانی بازی‌های المپیک تنها ۵ میلیارد دلار هزینه در پی داشت که  قرار بود از این میزان ۳۷۰ میلیون دلار به صورت نقد از طرف شهرداری کلگری پرداخت شده و باقی‌مانده آن به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار نیز صرف بهبود و تعمیرات زیربنایی در منطقه Victoria Park و راه‌های دسترسی به منطقه Stampede grounds شود.

اهالی کلگری در نهایت به این نتیجه رسیدند که هزینه میزبانی بیشتر از حد انتظار است و تعداد ۱۷۱۷۵۰ نفر از کل ۳۸۷۵۸۳ رای‌دهنده در همه‌پرسی رای مخالف به ایده شرکت در مزایده دادند که در این میان ۲ رای‌ موافق برای لغو فرایند مربوط به شهرداری کلگری بود که درست چند روز قبل از شروع رای‌گیری اولیه انجام شد.

روز دوشنبه ۱۹ نوامبر اعضای شورای شهر گرد هم آمدند و به طور ناشناس رای به لغو فرایند مزایده دادند که این کار آن‌ها سبب شد تنها ۲ میزبان بالقوه در فرایند میزبانی برای بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ باقی بماند: استکهلم سوئد (Stockholm, Sweden) و یک مزایده شراکتی از جانب شهرهای میلان و کورتینا د آمپزو (Cortina d’Ampezzo) کشور ایتالیا.

منبع: dailyhive