Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

تورنتو به طور رسمی شانس تبدیل شدن به HQ2 آمازون را از دست داد!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسابقه ای که حدود یک سال پیش با حدود 238 نامزد آغاز شد، امروز با نتیجه ای شگفت آور پایان یافت، و متاسفانه تورنتو، شانس تبدیل شدن به HQ2 آمازون را از دست داد.

در ژانویه گذشته، پس از بررسی های انجام شده، اسامی شهرهایی که به طور جدی برای این موضوع در نظر گرفته شده بودند، در یک لیست 20 تایی منتشر شد.

تورنتو، تنها شهر از کانادا، یکی از شهرهایی بود که در این لیست معرفی شده بود. در آوریل گذشته، مقامات رسمی این شرکت، به منظور بررسی و ارزیابی شهرها، از آنها دیدن کردند.

تا اینجا، هنوز تورنتو یکی از شهرهای این رقابت بود، در کنار سایر شهرها از جمله دنور، ویرجینیا، آتلانتا، Nashville و نیویورک.

و حالا، در یک حرکت شگفت انگیز، غول تجارت الکترونیک تصمیم گرفته است تا HQ2 را در دو شهر نیویورک و Arlington، ویرجینیا، تقسیم کند.

آمازون می گوید که مبلغ 5 میلیارد دلار برای این منظور سرمایه گذاری خواهد کرد، و بیش از 50 هزار شغل را در این دو مرکز جدید ایجاد خواهد کرد، که در هر یک از شهرهای نیویورک و آرلینگتون بیش از 25 هزار نفر کارمند خواهند داشت.

این مکان های جدید، به سیاتل به عنوان سومین دفتر مرکزی این شرکت در شمال امریکا خواهند پیوست.

علاوه بر این، آمازون اعلام کرد برای انجام عملیات مرکز پاسخگویی مشتری، حمل و نقل، زنجیره تامین و سایر فعالیت های مشابه، Nashville را انتخاب کرده است.

با وجود نتیجه بدست آمده، شهردار John Tory از پیشرفت تورنتو در این رقابت بسیار مفتخر است.

توری هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: “من همیشه به اینکه در فهرست نهایی 20 تایی جای گرفتیم، افتخار خاوهم کرد. من فکر میکنم در تمام مدت این مسابقه این را اعلام کردم که این موضوع یک مشابه یک تپه بزرگ است که بخواهیم از آن صعود کنیم چون ما در یک کشور دیگر هستیم. اگرچه مزایایی برای آن نیز وجود داشت.”

توری همچنین گفته است که این شهر در حال حاضر دین خود را به آمازون پرداخت کرده است، چرا که پیشنهادی که آنلاین منتشر شده بیش از 17،000 بار دانلود شده است.

منبع: DailyHive