Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

سیستم اعلام وضعیت اورژانسی ۲۸ نوامبر روی موبایل‌ها تست می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سیستم عمومی اعلام وضعیت اورژانسی در کانادا قرار است ۲۸ نوامبر روی گوشی‌های همراه تست می‌شود. امسال برای دومین بار قرار است کانادا سیستم عمومی اعلام وضعیت اورژانسی خود را در سراسر کشور تست کند.

هفته بعد، روز ۲۸ نوامبر، این اعلان‌های هشدار باید در تمام ایالت‌ها و مناطق مشارکت کننده در تست و روی هر دستگاه گوشی همراه به‌روز و سازگار با سیستم که به یک شبکه بیسیم LTE وصل هستند به صدا درآید.

طبق اظهارات سازمان تنظیم ارتباطات رادیو وتلوزیون کانادا (CRTC) اعلان‌های هشدار به طور همزمان روی آنتن رادیو و تلوزیون هم پخش خواهند شد. این سازمان در یک بیانیه اعلام کرد:

جهت اطمینان دادن به مالکین سیستم‌های مختلف اعلان هشدار در این رابطه که مشکلات قابل توجهی در مورد سیستم وجود ندارد، CRTC اخیرا از توسعه دهندگان سرویس‌های بیسیم درخواست کرده است تا تست‌های بیشتری روی سیستم‌های اعلان هشدار بیسیم که مورد استفاده سازمان‌های ایالتی مدیریت بحران است انجام شود.

این پیام هشدار آزمایشی است و مردم کانادا نیازی نیست در مقابل آن اقدامی انجام دهند. این اعلان‌های هشدار در ساعت ۱:۵۵ بعدازظهر به وقت محلی به تمام ایالت‌ها و مناطق تابعه (به جز کبک) ارسال خواهند شد. اعلان‌های هشدار ایالت کبک در ساعت ۲:۵۵ بعدازظهر به وقت محلی فرستاده خواهند شد.

سازمان CRTC می‌گوید برای اینکه یک دستگاه بیسیم قادر به دریافت اعلان هشدار آزمایشی باشد باید آن را در زمان مقرر تست اعلان هشدار به شبکه بیسیم LTE متصل کرد (منظور از LTE معمولا همان اینترنت نسل ۴ است)؛ به علاوه دستگاه مورد نظر باید با سیستم عمومی اعلان هشدار سازگاری داشته باشد و خود دستگاه گوشی همراه  نیز به آخرین نسخه نرم‌افزاری عرضه شده توسط توسعه دهندگان سرویس‌های بیسیم به‌روز رسانی شده باشد.

اگر یک دستگاه گوشی همراه تمام این شرایط را داشته باشد اما هشدار آزمایشی را دریافت نکند می‌توانید با توسعه دهندگان سرویس‌های بیسیم مربوطه تماس بگیرید. سیستم ملی اعلان هشدار عمومی (NPAS) که عموما با عنوان Alert Ready شناخته می‌شود یک سیستم شراکتی است که میان دولت‌های فدرال – ایالتی – منطقه‌ای و شرکای فعال در این صنعت به وجود آمده است.

نمونه‌هایی از انواع اعلان هشدارهایی که از طریق سیستم Alert Ready هدایت می‌شوند شامل بلایای طبیعی مانند طوفان و زمین لرزه یا اعلام وضعیت اورژانسی شهری مانند Amber Alerts (سیستم‌های الکترونیکی) می‌شود. گوشی‌های همراه بر حسب توسعه دهنده سرویس‌ بیسیمی که از آن استفاده می‌کنند به مدت ۸ ثانیه در طول انجام تست مربوطه به صدا درخواهند آمد. تست انجام شده در ماه می به علت مشکلات فنی در بسیاری از مناطق تحت پوشش با عدم موفقیت همراه شد.

منبع: dailyhive