Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

گم شدن گوشی موبایل گران قیمت در کانادا پست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پست کانادا گوشی همراه ۱۱۰۰ دلاری این زن اهل تورنتو را گم کرده است و به نظر می‌رسد قرار نیست که او بخش قابل توجهی از پول خود را بازپس بگیرد. آماندا بیرچ (Amanda Birch) بعد از ۱ ماه طولانی تلاش برای اثبات حق خود تنها توانست ۱۱۴ دلار از پول خود را بازپس بگیرد زیرا او بیمه کافی خریداری نکرده بود.

این زن اهل تورنتو در انتظار بود تا گوشی موبایل هوشمند ۱۱۰۰ دلاری خود را از اداره پست کانادا تحویل بگیرد آن هم بعد از اینکه محموله او چندین بار در طول این یک ماه به خاطر اعتصابات ادواری کارمندان پست کانادا در مسیر ۱۰۰ کیلومتری حمل تا مقصد متوقف شده بود.

آماندا بیرچ ۳۰ ساله این تجربه را به عنوان یک کابوس شبانه برای خود توصیف کرد و گفت که مامورین حمل، خسارت کامل محموله گم شده را به او پرداخت نخواهد کرد زیرا بیمه کافی خریداری نکرده بوده است.

او در ۲۸ اکتبر یک دستگاه گوشی همراه Huawei Mate 20 Pro خریداری کرد که توسط شرکت Rogers به مدت ۲ سال گارانتی شده بود.

اما از آنجایی که حساب خرید این گوشی ساخت چین به حساب کاربری خانوادگی این شخص متصل بود تامین کننده کالا باید آن را به خانه مادر آماندا در شهر کمبریج ایالت آنتاریو می‌فرستاد که در غرب تورنتو واقع است زیرا این نشانی همان آدرسی بود که در اکانت او ثبت شده بود. بیرچ در گفتگوی روز جمعه خود با شبکه CBC Toronto گفت:

من واقعا از اینکه قرار بود تلفن همراه جدیدی داشته باشم هیجان‌زده بودم زیرا گوشی خودم به خوبی کار نمی‌کرد.

۳ روز بعد از اینکه محموله به خانه مادر آماندا رسیده بود، مادرش این دستگاه گوشی گرانقیمت را از طریق اداره پست کانادا به آپارتمان دخترش واقع در خیابان Queen Street در ناحیه غربی تورنتو ارسال می‌کند. او مبلغ ۱۴ دلار برای ارسال فوری سفارش پرداخت کرد. قرار بود که محموله طی ۲ روز تا ۲ نوامبر به مقصد برسد.

اما ۲۲ روز بعد هنوز تلفن مورد نظر به مقصد نرسیده بود. طبق اطلاعات رهگیری دریافت شده از مامور تحویل سفارش، حمل این محموله به دلیل اعتصاب کارمندان  پست کانادا متوقف شده بود اما حالا گفته می‌شود که محموله گم شده است. بیرچ در مورد واکنش یک کارمند پست به وضعیت او چنین گفت:

اطلاعات ثبت شده مربوط به رهگیری محموله من در پست کانادا جزو طولانی‌ترین اطلاعاتی بودند که آن‌ها تابه حال دیده بودند.

اداره پست کانادا به درخواست شبکه CBC Toronto برای اظهارنظر در این مورد پاسخی نداده است.

ناامیدی بزرگ

اداره پست کانادا برای  جبران خسارات چنین اتفاقاتی پیشنهاد بیمه می‌کند اما خانواده آماندا بیمه کافی برای پوشش قیمت کل تلفن همراه خریداری نکردند. اطلاعات ثبت شده رهگیری نشان می‌دهد که تلفن همراه، اول در کمبریج بوده است، سپس استونی کریک (Stoney Creek)، میسیسوگا (Mississauga) و نهایتا وضعیت آماده برای تحویل در تورنتو به تاریخ ۵ نوامبر را نشان می‌دهد. بیرچ در مورد پاسخی که از مسئولین سرویس خدمات مشتریان در پست کانادا دریافت کرد چنین می‌گوید:

هر روز یکی از آن‌ها به ما وعده می‌داد که گوشی نه گم شده و نه دزدیده شده است و روز بعد به دست ما خواهد رسید اما هیچ خبری از گوشی نشد.

هر به‌روزرسانی در اطلاعات رهگیری هشدار می‌داد که تحویل محموله ممکن است به خاطر اغتشاشات کارگری اداره پست به تاخیر بیفتد تا اینکه تحقیقات بخش خدمات مشتریان این اداره روز ۲۲ نوامبر تایید کرد که آیتم ارسال شده قابل تحویل به مقصد نهایی نیست.

مامورین پست خطوط ارسال محموله‌ها را روز ۲۲ نوامبر مسدود کردند، بیشتر از ۱ هفته قبل از اینکه مادر بیرچ گوشی تلفن دخترش را برای او ارسال کند. طبق اظهارات بیرچ این یک ناامیدی بزرگ برای او است.

روز سه‌شنبه، پاتی هاجدو (Patty Hajdu) وزیر کار یک جلسه فوری در House of Commons برگزار کرد تا قانونی را به تصویب برسانند که مامورین پستی اداره پست کانادا را وادار به بازگشت به سرکارشان کند.

در حدود ۵۵۰ کامیون حامل محموله‌های پستی در محوطه این اداره انباشته شده‌اند و محموله‌های ارسال شده از سایر کشورها تا زمانی که اداره پست کانادا بتواند اطلاعات ۳۰ روزه محموله‌های قابل تحویل را پاکسازی کند به حالت تعلیق درآمده‌اند.

من دیگر هرگز از خدمات این اداره استفاده نخواهم کرد

بیرچ اظهار کرد مادرش با وجود اطلاع از شروع اعتصابات روز ۳۱ اکتبر از یک مامور پستی اداره پست کانادا پرسید که آیا توقف کار مامورین اداره سبب تاخیر در تحویل محموله به مقصدش خواهد شد یا خیر. او افزود:

متاسفانه او دختر مادرم را مطمئن کرده بود که این موضوع تاثیری روی روند تحویل محموله نخواهد گذاشت. شاید بهتر بود اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب می‌کردیم اما از کجا می‌دانستیم که قرار است چنین مساله ای روی بدهد؟

طبق اظهارات وبسایت شرکت Crown مشتریان این انتخاب را دارند که پوشش بیمه‌ای بیشتری خریداری کنند. این مشمولیت اضافی آیتم موردنظر را در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تا مبلغ ۵۰۰۰ دلار بیمه خواهد کرد و با یک نرخ افزایشی نسبت به ارزش محموله فروخته می‌شود. اگرچه مادر بیرچ بخشی از محموله خود را بیمه کرده بود اما این بیمه تنها ۱۱۴ دلار از مبلغ کلی گوشی را پوشش می‌داد. او در حالیکه راه دیگری برای بازپس‌گیری کل مبلغ گوشی در اختیار ندارد هنوز هم دنبال ۱۰۰۰ دلار باقی مانده است. بیرچ در مورد اداره پست کانادا چنین گفت:

من دیگر هرگز از خدمات آن‌ها استفاده نخواهم کرد. این موضوع درست مثل یک کابوس شبانه بود.

در یک اتفاق غیره‌منتظره در بعدازظهر شنبه، سخنگوی شرکت Huawei با شبکه CBC Toronto تماس گرفت تا بتواند با شخص بیرچ در مورد این موضوع گفتگو کند. واین دویل (Wayne Doyle) گفت که شرکت او به صورت افتخاری یک گوشی تلفن همراه در همان مدل گوشی که بیرچ سفارش داده بود اما گم شده است به او تقدیم خواهد کرد.
منبع: cbc