Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

IRCC ، لاتاری اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ، و مادربزرگ ها را تغییر خواهد داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا می گوید که فرآیند انتخاب تصادفی برای برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را در سال 2019 متوقف می کند و فرآیند آن را به کسانی که زودتر اقدام کنند، زودتر دعوت می شوند، تغییر خواهد داد.

این تصمیم در روز 20 آگوست طی یک برنامه خبری اعلام شد، و طی آن سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC) اعلام کرد که در سال آینده، از طریق برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) تا 20،000 نفر را طی این برنامه می پذیرد.

IRCC در سال 2017 به یک فرآیند انتخاب تصادفی برای فرآیند PGP روی آورده بود، به این دلیل که دولت ادعا می کرد که این سیستم منصفانه تر و شفاف تر عمل خواهد کرد.

در آن زمان، دولت کانادا اعلام کرده بود که فرآیند تصادفی، سبب می شود که همه افراد شانس برابر برای دعوت از والدین و / یا پدربزرگ و مادربزرگ خود داشته باشند.

حداقل یک تقاضا برای اعلام مخالفت با این فرآیند ارائه شد، که در آن به این نکته اشاره شده بود که اتحاد مجدد خانواده ها، نباید به “شانس” ارتباط داشته باشد.

IRCC اعلام کرده است که این تغییرات جدید در PGP، به نگرانی های کاربران پاسخ می دهد.

IRCC اعلام کرده است: “با توجه به نظرات ذینفعان و بررسی دقیق برنامه PGP، دولت تغییرات بیشتری را در فرآیند این برنامه اعمال کرده است که در نتیجه بابت بهبود آن شده و و تجربه مشتریان را بهبود می بخشد.”

احمد حسن، وزیر مهاجرت کانادا، اظهار داشته است که این تغییرات گواه تعهد دولت کانادا به منظور کمک به خانواده ها برای زندگی، کار و موفقیت در کنار هم در کانادا است.

IRCC اعلام کرده است که در ماه ژوئن 2018 ، تقاضای PGP به 26،000 پرونده افزایش داشته است که از رقم 167،000 در سال 2011 بسیار کمتر بود و در نتیجه به دولت این اجازه را می دهد که در سال 2019، سهمیه خود را به 20،000 نفر افزایش دهد.

این عدد، تعداد سهمیه این برنامه را در سال 2018، دو برابر برنامه اصلی می کند. چرا که در ابتدای سال، عدد 10،000 در نظر گرفته شده بود، در ماه گذشته به 17،000 افزایش یافت. به منظور پوشش این افزایش سهمیه، IRCC دوره دعوت دوم را در پایان ماه جولای اعلام کرد و گفت که تا 5 اکتبر 2018، این افراد فرصت دارند تا پرونده خود را تکمیل کنند.

IRCC اعلام کرده است، کسانی که تمایل به اسپانسری والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را در سال 2019 دارند، بایستی فرم آنلاین اسپانسری را در اوایل سال تکمیل کنند. در سال 2018، آنها بین 2 ژانویه و 1 فوریه پذیرفته شدند.

David Cohen، شریک ارشد شرکت مهاجرت کانادا Campbell Cohen می گوید: “افزایش سهمیه خبر خوبی برای افراد علاقمند به اسپانسری است، اما معلوم نیست که بازگشت به روش ثبت نام زودتر، انتخاب زودتر، نگرانی های افراد را در مورد این فرآیند رفع نماید.”

او گفت: “دولت باید برای گوش دادن و عکس العمل نسبت به آنچه که یک فرآیند ناخوشایند تلقی می شد، احساس غرور کند.” او در ادامه گفته است که “اینکه آیا این اقدام واقعا باعث حل نگرانی ها می شود، موضوع دیگری است. و باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی می افتد.”

اگر دعوت نامه ای برای درخواست خود برای برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ دریافت کرده اید، می توانید به ما در [email protected] ایمیل بزنید تا در مورد مراحل بعدی، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

منبع: cicnews