Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

پیش‌بینی آب وهوای زمستانی مناطق مختلف کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گزارش سازمان هواشناسی (Weather Network) امسال کانادا ممکن است شاهد آب وهوای زمستانی معتدل‌تری نسبت به سال‌های پیش باشد. در حالی که بخش‌هایی از کشور از هم‌اکنون هوای سرد زمستانی را به شدیدترین میزان خود تجربه می‌کنند بخش‌های دیگر ممکن است آب وهوای زمستانی معتدل‌تری نسبت به سال‌های پیش داشته باشند.

کریس اسکات (Chris Scott)، رئیس سازمان هواشناسی در یک بیانیه منتشرشده اعلام کرد:

شرایط جوی به وجود آمده تحت عنوان El Niño معمولا نشان دهنده یک زمستان معتدل‌تر در اکثر بخش‌های کشور است و برای بخش‌های غربی کانادا این شرایطی است که ما دقیقا انتظار داریم در فصل آتی شاهدش باشیم. برای فلات غربی کانادا این شرایط بدین معنا است پاییز به طور غیرعادی سرد نشانه‌ای دال بر بروز سرمای سخت زمستان پیش رو نیست. هرچند، ما از آنتاریو تا آتلانتیک کانادا شاهد توده هوای برفی هستیم که می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای الگوی جوی حاکم در زمستان باشد.

آب وهوای زمستانی محل زندگی شما چگونه خواهد بود؟

بریتیش کلمبیا

طبق گزارشات هواشناسی، یک زمستان معتدل در سراسر ایالت انتظار می‌رود که همراه با چند دوره توده هوای قطبی در مناطق Lower Mainland خواهد بود و به احتمال کم خطر بارش برف سنگین در مناطق ساحلی و دره‌های داخلی ایالت وجود دارد. امکان بارندگی کمتر از حد نرمال همراه با تعدادی طوفان وجود خواهد داشت و در مقابل انتظار می‌رود دوره‌ آب وهوای خشک به مراتب بیشتر باشد. اما این الگوی جوی در برخی زمان‌ها در هم خواهد شکست به طوریکه بارندگی شدید باران و بارش برف در نواحی کوهستانی را در دوره‌های زمانی نسبتا کوتاه در پی خواهد داشت. پیش‌بینی منتشر شده همچنین بیان می‌کند که فصل اسکی کردن ممکن است در برخی زمان‌ها دچار چالش شود اما به طور کامل تعطیل نخواهد شد و خبر خوب برای مناطق ساحل غربی این است که شاخص‌های جوی اولیه حاکی از فرارسیدن زودهنگام آب وهوای بهاری است.

فلات کانادا

فلات کانادا که در نواحی مرکزی کشور واقع شده است به میدان کشمکش میان هوای معتدل اقیانوسیه از غرب و هوای سرد قطبی از شرق تبدیل خواهد شد. این کشمکش جوی سبب خواهد شد که هوای زمستانی فلات کانادا متغیر باشد و دمای هوا به طور نوسانی پایین و بالا برود که البته انتظار می‌رود این توده هوای متغیر به سمت نواحی معتدل و نرمال در سراسر آلبرتا و نیز غرب ایالت ساسکاتچوان (Saskatchewan) پیشروی کند. اما به نظر می‌رسد که این نوسانات دمایی در سراسر قسمت‌های شرقی فلات کانادا در جهت خنثی کردن همدیگر عمل کنند. در بیشترین دوره زمستان بروز دوره‌های هوای شدیدا سرد مورد انتظار است که با دوره‌هایی از حکمفرما شدن هوای معتدل همراه خواهد شد.

آنتاریو و کبک

متاسفانه احتمال می‌رود که ایالت‌های آنتاریو و کبک شاهد یک زمستان طولانی و سرد در اکثر نواحی خود باشند. سازمان Weather Network پیش‌بینی می‌کند دمای هوای پایین‌تر از حد نرمال که از ماه‌های اکتبر و نوامبر حکمفرما بوده است در زمستان هم بر این ایالت‌ها حاکم باشد، به‌ویژه در نیمه دوم فصل زمستان این مورد دور از انتظار نیست. اما انتظار می‌رود که زمستان در زمان‌هایی از ماه دسامبر ملایم‌تر شود و همچنین احتمال گرم شدن معمول هوا در ماه ژانویه وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای گسترش این گرمای ملایم قبل از رسیدن به نتیجه قطعی در مورد سرمای سخت زمستان ایجاد می‌کند. بارش فصلی برف به میزان نزدیک به نرمال پیش‌بینی شده است حتی با وجود اینکه طوفان‌های تاثیرگذار بر این موضوع کمتر از حد نرمال رخ خواهند داد. اما بخش عمده‌ای از تورنتو ممکن است با کمبود بارش نرمال برف مواجه شود که البته خبر خوبی برای این ناحیه است. این ناحیه شاهد فرارسیدن زودهنگام آب وهوای بهاری در ماه مارس خواهد بود اما در مجموع انتظار داریم که گرمای معمول بهاری با اندکی تاخیر فراگیر شود.

آتلانتیک کانادا

طبق گزارش هواشناسی، ماه نوامبر یک ماه برفی برای ایالت آتلانتیک کانادا بوده است و حاکی از دورنمایی از یک زمستان طولانی و طوفانی است که برای سراسر این ناحیه پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود یک طوفان فعال که از سمت خلیج مکزیکو می‌آید به نواحی ساحل شرقی ایالات متحده رسیده و از آنجا وارد ایالت آتلانتیک کانادا شود و در حین اینکه این طوفان‌ها در نواحی دوردست ساحلی جریان پیدا خواهند کرد و بارش برف در سراسر ناحیه حکمفرما خواهد شد اما تعدادی از این طوفان‌ها به سمت ناحیه شمالی هم پیشروی خواهند کرد. این الگوی جوی زمستانی انتظار می‌رود تا اوایل بهار ادامه داشته باشد.

شمال کانادا

به طرز شگفت‌آوری انتظار داریم دمای بالاتر از حد نرمال در اکثر قسمت‌های این ناحیه حکمفرما باشد که شامل یوکون ((Yukon و تمام مناطق شمال غربی و نوناووت غربی (Western Nunavut) می‌شود. هرچند پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در بخش نوناووت شرقی شامل منطقه ایکالوئیت ((Iqaluit نزدیک به پایین‌تر از حد نرمال باشد. میزان بارش برف در سراسر یوکون و داخل مناطق شمال غربی ناحیه بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

منبع: dailyhive