Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

فضانورد David Saint-Jacques نهمین فرد کانادایی است که به فضا رفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اقایDavid Saint-Jacques   فضانورد برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه Anne McClain از ناسا (NASA)  و Oleg Kononenko از آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) با موفقیت به فضا پرتاب شدند.

سرنشینان Expedition 58 با یک فضاپیمای سایوز و از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان در ساعت 6:31 قبل از ظهر به زمان ET (5:31 بعد از ظهر به زمان محلی قزاقستان) به فضا پرتاب شدند. Saint-Jacques بیش از 6 ماه در آزمایشگاه فضایی مشغول به انجام مأموریت‌های علمی سطح بالا و مهم خواهد بود.

با توجه به اینکه فرود برای ژوئن 2019 برنامه‌ریزی شده است، این مأموریت طولانی‌ترین مأموریت فضایی کانادایی‌ها خواهد بود.

این فضانورد 48 ساله اهل کبک در مدتی که در فضا خواهد بود، مسئول انجام عملیات در Canadarm2 و انجام وظایف تعمیرات و نگهداری خواهد بود.

david-st-jacques
David St-Jacques/Facebook

Saint-Jacques مطالعات علمی و کارهای فنی انجام خواهد داد که شامل طرح نوآورانه و پیشرو کانادا برای مطالعات مربوط به علوم بهداشتی و پزشکی می‌شود تا فضا را برای انسان‌ها به محیطی امن تبدیل کند. این کار همچنین به ما کمک خواهد کرد که عملکرد بدن انسان بر روی زمین را نیز بهتر بشناسیم.

Saint-Jacques  یک مهندس، دانشمند اختر فیزیک و پزشک است که از دانشگاه École Polytechnique de Montréal فارغ التحصیل شده است و مهارت‌های زیادی را با خود به ایستگاه بین‌المللی فضایی ISS منتقل خواهد کرد. او آموزش‌هایی برای کمک خلبانی فضاپیمای سایوز، مهندسی روباتیک و راهپیمایی فضایی دریافت کرده است.

Saint-Jacques می‌گوید: امروز من بیشتر از هر روز دیگری متوجه این هستم که فضا خیلی فراتر از فضانوردان و یک مأموریت فضایی است. من از هزاران مرد و زنی که در پس این مأموریت هستند و تلاش می‌کنند سپاسگزارم.پس از سال‌ها تلاش و ممارست، آماده این هستم که نقش خودم را به عنوان نماینده کانادا در ایستگاه بین‌المللی فضایی بازی کنم. جایی که در آن می‌آموزیم چگونه در فضا کار و زندگی کنیم تا بتوانیم محدودیت‌ها را بطرف کنیم، اکتشافات بیشتری انجام بدهیم و بینش خود را گسترش بدهیم.

Saint-Jacques نهمین فضانورد کانادایی است که به فضا پرتاب می‌شود و البته اولین فضانورد بعد از Chris Hadfield در سال 2013 است.

بنا به گزارش منتشر شده توسط آژانس فضایی کانادا CSA تمام کشورهای جهان در ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS بر روی بازگشت به روی کره ماه به عنوان سکوی پرتابی برای تحقیقات بیشتر هستند. کانادا برای این آماده می‌شود تا با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و حوزه‌هایی که در آن قدرتمند است مثل روباتیک، نقش بالقوه خود را در lunar gateway ایفا کند.

آژانس فضایی کانادا در فیسبوک پست‌هایی در مورد این مأموریت شامل ویدئوی پرتاب به فضا مربوط به دوشنبه صبح و همچنین آپدیت‌های زنده از مأموریت Expedition 58 بارگذاری می‌کند.

این مأموریت در بیستمین سالگرد تأسیس ایستگاه بین‌المللی فضایی ISS شروع شد. بیست سال از شروع همکاری بین‌المللی و صلح‌آمیز و علوم پیشرو در حوزه زندگی و سلامت در بزرگترین پروژه پیچیده مهندسی در تاریخ بشر می‌گذرد.

منبع: Dailyhive