Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

غاری که به تازگی در بریتیش کلمبیا کشف شده ممکن است بزرگترین غار کانادا باشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بررسی و مطالعه روتین گوزن‌های کانادایی (mountain caribou) و الگوی مهاجرت آن‌ها در همین اواخر یک نتیجه فراتر از انتظار داشت و به کشف یک غار در Wells Gray Provincial Park انجامید.

بنا به گفته افرادی که این غار را کشف کرده‌اند، این یک غار معمولی نیست.

زمین شناس Catherine Hickson می‌گوید: احتمالاً این غار بزرگترین غار کانادا است.

خانم Hickson به Daily Hive می‌گوید که این کشف در منطقه‌ای اتفاق افتاده است که پیش از این نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته بود ولی این موضوع تا امسال دیده و کشف نشده بود. شاید علت این امر دور از دسترس بودن مکان این غار بوده است، علاوه بر این، این غار در مدت طولانی از سال با برف پوشیده می‌شود.

تصویر بزرگترین غار کانادا

برای اولین بار در ماه می و در یک پرواز گشتی با هلی‌کوپتر بود که این غار دیده شد، Hickson می‌گوید خلبان هلی‌کوپتر این خبر را به BC Parks داده است و پس از آن با Hickson در تماس بوده است.

او می‌افزاید: سابقه همکاری شخصی من با این پارک به چند دهه گذشته بازمی‌گردد. من تز دکتری خود را در قسمت جنوبی همین پارک انجام دادم، از این رو پارک را تقریباً به خوبی می‌شناسم. Hickson می‌گوید به محض دیدن عکس‌هایی که آن‌ها را خارق‌العاده توصیف می‌کند متوجه شده که این غار یک کشف بزرگ است.

بعد از کسب مجوزهای لازم، Hickson و یک تیم از پژوهشگران در ماه سپتامبر به این منطقه پرواز کردند تا این پدیده زمین‌شناسی را شخصاً و از نزدیک ببینند.

تصویر بزرگترین غار کانادا 2

خانم Hickson می‌گوید: ایستادن کنار دهانه این غار شگفت‌انگیز بود، این غار بزرگتر از چیزی بود که تصور می‌کردیم. او همچنین می‌افزاید: دهانه غار به تنهایی به بزرگی یک زمین فوتبال است؛ 100 متر در 60 متر.

خانم Hickson می‌گوید: ایستادن در لبه دیوارهای عمودی غار شبیه ایستادن روی یک صخره و نگاه کردن به پایین بود، فقط یک گودال عمیق و عظیم دیده می‌شد.

دقیقاً چقدر عظیم؟

او می‌گوید: ما توانستیم تا 135 متر عمق غار را تشخیص بدهیم اما به نظر می‌رسد که این غار عمق بسیار بیشتری داشته باشد و این همان چیزی است که بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد.

او می‌گوید: یکی از اعضای گروه با راپل تا عمق 80 متری داخل غار رفت و بیشتر از آن ادامه نداد، چرا که مقدار آبی که وارد غار می‌شد بسیار زیاد بود وادامه مسیر بیش از آن ممکن نبود.

تصویر بزرگترین غار کانادا 3

اگرچه این تیم می‌توانند تأیید کنند که آبی که وارد غار می‌شود در حدود 2 کیلومتر آن‌طرف‌تر خارج می‌شود.

خانم Hickson می‌افزاید: این واقعاً خارق‌العاده است.

خانم Hickson در ادامه می‌گوید که تحقیقات آتی درباره این کشف در مراحل ابتدایی بر روی علت وجود این غار در این منطقه، اینکه این غار از کجا آمده است و چگونه شکل گرفته است متمرکز خواهد بود.

او می‌افزاید: این مسئله هنوز همچون رازی ناشناخته است، این غار بسیار بزرگ است و تعداد غارهای اینچنینی بسیار اندک است.

تصویر بزرگترین غار کانادا 4

خانم Hickson می‌گوید: ما اطلاعاتی درباره محل این غار منشر نمی‌کنیم، اما نگران این هستیم که ممکن است افرادی نه تنها غار را پیدا کنند بلکه داخل آن نیز بروند.

خانم Hickson در ادامه می‌گوید: این غار در محلی دور از دسترس و با راه بسیار سخت قرار دارد و اگر بخواهید با کوهپیمایی به آن برسید باید چند روزی کوهپیمایی کنید. اگر هم بخواهید با هلی‌کوپتر به آنجا بروید، باید بدانید که بدون مجوز و هماهنگی پارک نمی‌توانید فرود بیایید.

با توجه به طبیعتی که بریتیش کلمبیا دارد اکتشافات زمین‌شناسی هنوز هم بسیار هیجان‌انگیز است.

خانم Hickson می‌گوید: بسیار جالب است که چیز به این بزرگی و عظمت در عصر حاضر کشف می‌شود. به ویژه اینکه ما تصور می‌کردیم که همه چیزها را کشف کرده‌ایم و همه چیز را می‌دانیم.

منبع: Dailyhive