Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

بیشترین موارد سرقت خودرو در کانادا مربوط به این برندها بوده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره بیمه کانادا (IBC) لیست سالانه خود را درباره اینکه بیشترین موارد سرقت خودرو مربوط به چه خودروهایی بوده است، منتشر کرد و آمارها مشخص کردند که سرقت خودرو در کانادا 6 درصد رشد داشته است.

New Brunswick با رشد 28 درصدی موارد سرقت خودرو در صدر لیست استان‌های کانادا از این منظر قرار دارد، رتبه دوم با رشد 15 درصدی مربوط به انتاریو است. کبک رشد 7 درصدی تجربه کرده است. سرقت خودرو در آلبرتا و بریتیش کلمبیا به ترتیب 6 و 2 درصد افزایش داشته است و رشد سرقت خودرو در Newfoundland and Labrador نیز 1 درصد بوده است.

چه خودروهایی سرقت شده‌اند و علت چیست؟

بنا بر گزارش منتشر شده، خودروی  Ford F350 بیشترین موارد سرقت خودرو را در سراسر کانادا به خود اختصاص داده است.

در انتاریو، سارقین تراک‌های Chevrolet و خودروهای شاسی بلند گران قیمت شامل Tahoe، Silverado و Suburban را هدف‌گذاری کرده‌اند.

طبق اظهارات Henry Tso، نایب رئیس Investigative Services, IBC در Atlantic Canada خودروی Nissan Maxima، Chevy Silverado و Jeep Liberty بیشتر مورد سرقت واقع شده‌اند.

ICB می‌گوید که بیشترین موارد سرقت خودرو در یک روز در سراسر کانادا در روز سال نو اتفاق می‌افتد. عمده دلیل این موضوع این است که مردم با ماشین‌ها پر از هدایا در حال مسافرت هستند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که موارد زیادی از شکستن شیشه خودروها گزارش شده که هدف سارقین از این کار سرقت محتویات داخل ماشین یا مدارک شخصی افراد برای استفاده در مواردی مثل سرقت هویت و تقلب‌های بیمه‌ای است که در حال رشد هستند.

چگونه از سرقت خودرو در امان بمانیم؟

ICB می‌گوید صاحبان وسایل نقلیه برای کمک به کاهش موارد و احتمال سرقت خودرو می‌توانند با رعایت این نکات خودروی خود را از سرقت در امان نگاه دارند:

  • هیچ گاه خودروی خود را وقتی که روشن است، رها نکنید
  • خودروی خود را در محل‌هایی که نور مناسب دارند، پارک کنید
  • همیشه وقتی خودرو را پارک می‌کنید، پنجره را ببندید و درها را قفل کنید
  • وسایل ارزشمند را در صندوق عقب قرار دهید تا در دید سارقین نباشند
  • در طول شب خودوری خود را در گاراژ نگه دارید
  • مدارک شخصی خود را در محفظه داشبورد نگذارید
  • وقتی خودور را پارک می‌کنید، مدارک بیمه و اسناد ماشین را با خود از ماشین خارج کنید

گزارش ICB از جدیدترین داده‌ها و اطلاعات موجود و جمع‌آوری شده از اعضای سراسر کشور، مربوط به سال 2016 تا 2017 تهیه شده است.

منبع: Dailyhive