Friday, April 26, 2024
6.7 C
Calgary

ممکن است امسال یک کریسمس برفی در انتظار کلگری نباشد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همگی ما مطلع هستیم که برف برای همه افراد دوست‌داشتنی نیست به‌ویژه در شهر کلگری که به نظر می‌رسد تکه‌های یخ زده برف همه جای شهر دیده می‌شوند آن هم تا زمانی که اولین روزهای گرم تابستانی فرا برسد و کم کم این یخ‌ها را آب کند اما لازم به ذکر است هرچقدر بیشتر به اواخر دسامبر نزدیک می‌شویم اندکی بارش همین برف سفیدرنگ به جذابیت‌های جادویی تعطیلات کریسمس خواهد افزود و ۲۵ دسامبر هم که روز عید است در صورت نباریدن برف دیگر شبیه یک روز برفی کریسمسی نخواهد بود. اگر قرار باشد که پیش‌بینی ۱۴ روزه سازمان هواشناسی Weather Network را باور کنیم در آن صورت نباریدن برف درست در ایام تعطیلات را باید به حساب تقدیر کلگری در زمستان امسال بگذاریم.

همه آن‌هایی را هم که نگاهی به بیرون از پنجره‌های منزلشان می‌اندازند و می‌بینند برف حیاط جلویی منزل هنوز وجود دارد و آب نشده است ما در اینجا در نظر می‌گیریم پس جای نگرانی نیست.

همانطور که پیش‌بینی‌های آتی در مورد شرایط آب وهوایی نشان می‌دهند دمای هوا حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود و در نتیجه پوشش برفی شهر نیز طی هفته آینده در معرض خطر ناپدید شدن قرار دارد، هرچند انتظار می‌رود هفته بعد از هفته پیش رو هوا سردتر شود اما احتمال زیادی نمی‌رود که طی ۱۴ روز آینده شاهد بارش برف بیشتر در شهر باشیم.

هفته بعد ممکن است شاهد بارش اندکی برف باشیم که البته می‌تواند برای پوشاندن سطح شهر تا ایام کریسمس کافی باشد. انتظار می‌رود روز چهارشنبه هوا مقداری طوفانی باشد و بارش ۱۰ تا ۲۰ درصدی برف را می‌توانیم در روزهای بعدی شاهد باشیم.

روز عید کریسمس پیش‌بینی می‌شود که هوا آفتابی و آسمان ابری باشد و طی روز دمای هوا ۶ درجه زیر صفر و خنک خواهد بود که مناسب فصل زمستان است هرچند شب دما به ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد که البته سوز شدیدی در پی نخواهد داشت.

خواه اینکه پرسه زدن کریسمس در کلگری و نواحی مجاور اینبار هم همراه با پرتاب گلوله‌های برفی مردم باشد یا نه اما احتمالا بابانوئل پیر زمستان آستین‌هایش را برای فرودگاه بین‌المللی کلگری (YYC) بالا زده است پس در این ناحیه می‌توان انتظار بارش برف را داشت.

منبع: dailyhive