Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

دولت کانادا خواستار آزادی فوری شهروندانش در چین شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا خواستار آزادی فوری شهروندانش که در چین بازداشت شده اند را، اعلام کرده است.

به گفته وزیر امور خارجه کانادا، Chrystia Freeland: “ما عمیقا نگران دو شهروند کانادایی که در اوایل ماه جاری در چین بازداشت شده اند هستیم، و خواستار آزادی فوری آنان می باشیم.”

دیپلمات سابق کانادایی، Michael Kovrig، و یک تاجر کانادایی Michael Spavor، در ابتدای این ماه بازداشت شده اند.

حدس و گمان هایی در خصوص بازداشت این دو نفر در رابطه با نقش کانادا در دستگیری CFO شرکت Huawei، خانم Meng Wanzhou، زده شده، اما کانادا هنوز این خبر را تایید نکرده است.

در تاریخ 1 دسامبر، Meng در فرودگاه بین المللی ونکوور، در حالیکه در ترانسفربرای ادامه پرواز به سمت آمریکا به سر می برد، دستگیر شد.

در تاریخ 23 دسامبر، به گزارش خبرگزاری CNN، وزیر امور خارجه چین، Le Yucheng، اعلام کرد که بازداشت خانم  Meng “بدون مجوز قانونی، غیرمنطقی، و ظالمانه بوده است.”

وثیقه خانم Meng، مبلغ 10 میلیون دلار بود، که 7 میلون دلار آن را به صورت نقد پرداخت کرده است. همچنین قرار است که او در تاریخ 6 فوریه 2019، برای ادامه بررسی ها در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا حاضر شود.

Freeland اعلام کرده است که کانادا دادگاهی “عادلانه، بی طرفانه، و شفاف در خصوص خانم Meng Wanzhou برگزار خواهد کرد.”

همچنین او در ادامه گفته است که: “کانادا به حقوق بین الملل خود، از جمله معاهده خود با آمریکا پایبند بوده، و نقش قانون در تمامی جوامع آزاد، بنیادی است، ما از این قاعده کلی تبعیت خواهیم کرد.”

منبع: DailyHive