Monday, April 15, 2024
4.5 C
Calgary

هزینه تمبر پستی در کانادا از این ماه افزایش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا اعلام کرده است که قیمت تمبرهای پستی داخلی و بین‌المللی قرار است از ۱۴ ژانویه افزایش داشته باشد به طوری که قیمت یک تمبر پستی داخلی که برای ارسال نامه از شهری به شهر دیگر کانادا استفاده می‌شود از یک دلار به ۱/۰۵ دلار خواهد رسید.

افزوده شدن این ۵ سنت به قیمت تمبرهای پستی ممکن است آنقدرها هم موضوع مهمی به نظر نرسد اما طبق بیانیه منتشر شده از جانب دولت انتظار می‌رود که افزایش قیمت‌ تمبر پستی در کانادا سالانه درآمدی به مبلغ ۲۶ میلیون دلار برای اداره پست کانادا ایجاد کند. آخرین باری که قیمت تمبر پستی در کانادا مورد ارزیابی قرار گرفته بود به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد.

مردم کانادا هنوز می‌توانند با خرید کلی تمبر پستی مقداری در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند هرچند هزینه هر تمبر پستی وقتی به صورت کتابچه، حلقه‌ای یا صفحه‌ای خریداری شود همچنان از ۰/۸۵ دلار به ۰/۹۰ دلار به ازای هر تمبر افزایش نشان می‌دهد.

افزایش قیمت تمبر پستی در کانادا قرار نیست تاثیری روی تعداد تمبرهای خریداری شده بگذارد همان طور که در بیانیه آمده است کمرنگ‌تر شدن استفاده از نامه‌های کاغذی در طی چند سال اخیر نتیجه انتخاب مردم کانادا برای استفاده از نامه الکترونیکی یا همان ایمیل به جای نامه‌های کاغذی بوده است و این موضوع ربطی به قیمت تمبرهای پستی نداشته است. در بیانیه آمده است:

نامه‌های کاغذی در پی جایگزین شدن ایمیل به جای آن‌ها در حال کنار گذاشته شدن هستند و سوابق اخیر نشان داده است که افزایش قیمت یا موارد وابسته به آن تاثیر قابل توجهی در میزان استفاده مردم از نامه‌های کاغذی نداشته است.

تخمین زده می‌شود که افزایش قیمت تمبر پستی در کانادا برای هر خانوار کانادایی در سال ۲۰۱۹ به طور میانگین ۰/۶۵ دلار هزینه دربر داشته باشد و در مورد کسب وکارهای کوچک این افزایش به میزان ۱۴/۲۱ دلار خواهد رسید.

در مجموع انتظار می‌رود که از محل افزایش قیمت تمبر پستی در کانادا ۲۶ میلیون دلار درآمد عاید دولت شود که ۱۱ میلیون دلار آن از جانب مصرف‌کنندگان تامین خواهد شد و ۱۵ میلیون باقی‌مانده از جانب کسب وکارهای کوچک به دست خواهد آمد.

این پول برای کمتر کردن فشارهای مالی که اداره پست کانادا با آن مواجه شده است مورد استفاده قرار می‌گیرد که اخیرا نیز با یک اعتصاب پیش از تعطیلات مواجه شده بود، اعتصاباتی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده بود. بیانیه در ادامه اظهار می‌کند:

با توجه به نرخی که حجم نامه‌نگاری‌های کاغذی را کاهش داده است و سایر فشارهای مالی که اداره پست کانادا با آن مواجه است این اداره ممکن است دیگر قادر به ایجاد و کسب درآمد کافی برای رفع الزامات خدمات پستی خود در آینده نباشد آن هم بدون تغییرات معمولی که باید در ساختار نرخ هزینه‌های پستی داده شود. افزایش قیمت تمبر پستی در کانادا کمک خواهد کرد که اطمینان حاصل کنیم هزینه‌های اداره کردن خدمات پستی توسط آن دسته از افرادی که از این خدمات استفاده می‌کنند پرداخت می‌شود و نه توسط مالیات‌ دهندگان کانادایی.

منبع: dailyhive