Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

9 راه آسان برای زندگی مهربان در سال 2019

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آیا به دنبال این هستید که در سال جدید، دنیا را جای دلپذیرتری برای زندگی کنید؟ ما هم همینطور. امروزه گزینه های زیادی برای این کار در هر سوپرمارکت و فروشگاهی وجود دارد. ما 9 روش برای این کار پیدا کرده ایم که خیلی از آنها به طرز شگفت انگیزی آسان و در بسیاری موارد نیز خوشمزه هستند. راه موردنظر شما برای انتشار پیام مهربانی چیست؟

  1. لبنیات نخورید

نخوردن محصولات لبنی ممکن است ترسناک باشد اما بسیار آسان است. اکثر فروشگاه های مواد غذایی حداقل یک نوع شیر گیاهی دارند، مثلا شیر سویا یا شیر بادام. البته می توانید از انواع شیر نارگیل، بادام هندی، ماکادامیا، جو، گردو، برنج، فندق، موز و بسیاری دیگر انتخاب کنید. برندهای بزرگ مانند Ben & Jerry’s, Magnum, و Häagen-Dazs محصولات غیرلبنی تولید می کنند.

انتخاب خوراکی های غیرلبنی، سبب کاهش التهاب در بدن و همچنین کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان می شود. گاوهای شیرده نیز حتما از این تلاش شما قدردانی می کنند. گاوهای شیرده، در مقایسه با گاوهای گوشتی مدت طولانی تری در اسارت هستند، آنها بارها و بارها  بارور شده، نوزادان خود را از دست داده اند، و ممکن است عفونت های دردناکی را از دستگاه های شیردوشی بگیرند.

  1. تخم مرغ را جایگزین کنید

دلایل زیادی برای حذف تخم مرغ از سبد غذایی و جایگزین کردن آن با محصولات گیاهی وجود دارد. بسیاری معتقدند که خرید تخم مرغ به حیوانات ضربه ای نمی زند، اما مسئله این نیست. حتی اگر که تخم مرغ ها برچسب “بدون قفس” خورده باشند، چرا که در این حالت، جوجه های نر در این صنعت غیر قابل استفاده می شوند. و به همین دلیل، خیلی زود پس از اینکه از تخم در می آیند، کشته می شوند.

مرغ ها در قفس های کوچکی نگهداری می شوند که حتی بال زدن برایشان سخت است، و معمولا محوطه ای که دارند به بزرگی یک پرینتر کاغذ است.

شما می توانید از تخم مرغ های گیاهی از برندهای وگان مثل Follow Your Heart, JUST, یا Spero Foods for omelets, scrambles, و quiches استفاده کنید.

3.گوشت نخورید

غیر از اینکه جایگزین های خوشمزه ای برای گوشت وجود دارد، دلایل متقاعد کننده ای برای گوشت نخوردن وجود دارد.

توسعه علم نشان داده است که مصرف گوشت با ایجاد چندین بیماری، از جمله سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی رابطه نزدیکی دارد. در مقابل، حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی شما می تواند روند پیرشدن را کاهش، میل جنسی را افزایش، و از برخی بیماری های جدی، جلوگیری کند.

جایگزین کردن گوشت برای نجات کره زمین ضروری است. به گفته سازمان ملل متحد، مقابله با خوردن گوشت یک مسئله فوری در جهان است. بزرگترین علت مرگ اقیانوس ها، یک عامل موثر در انتشار گازهای گلخانه ای و علت اصلی جنگل زدایی، حفاظت از محیط زیست، همه از دلایل حرکتی برای دور شدن از پرورش حیوانات است.

اگر محیط زیست برای شما اهمیتی ندارد، شاید مزایای بشردوستانه بتواند شما را متقاعد کند: اگر همه ما به گزینه های خوراکی مبتنی بر گیاه روی بیاوریم، می توانیم به طور دائیم ده میلیارد نفر را تغذیه کنیم.

  1. غذای دریایی نخورید

آیا می دانستید که موجودات دریایی درد را احساس می کنند؟ آنها می توانند دوست پیدا کنند و احساسات خود را بیان کنند، و مثل من و شما آنها نیز غریزه زنده ماندن دارند. با انتخاب نخوردن غذای دریایی، شما می توانید به کاهش ماهی گیری، و در نتیجه آن افزایش جمعیت ماهی ها تا سال 2050 کمک کنید.

اما این مسئله فقط مربوط به رفاه حیوانات نیست، بلکه در برخی مناطق جهان، صنعت ماهیگیری به استثمار انسان ها کمک کرده است. در کشورهایی مانند میانمار و تایلند، مردان روستاهای فقیر با قول اینکه پول خوبی از کار در شغل های ماهیگیری بدست می آورند، مشغول این کار می شوند، اما پس از آنکه وارد قایق ها می شوند، مجبور به بردگی برای سالیان سال جهت پرداختن بدهی های خود می شوند.

  1. لباس های پشمی نپوشید

برای مدت های مدید، صنعت چیدن پشم گوسفند، چشم های ما را بسته بود. اما افشای چندین مورد ضرب و شتم و صدمه و آزاد حیوانات باعث شد که این موارد مورد توجه قرار بگیرند. هنگامی که حیوانات دچار صدمه می شوند، زخم هایشان تسکین داده نشده و در درد به سر می برند.

خوشبختانه، جایگزین های زیادی برای پشم گوسفند وجود دارد. پنبه های ارگانیک، کتان، لنین، و حتی مواد منحصر به فرد دیگر مانند بامبو، چوب و جلبک دریایی می تواند برای تولید پارچه استفاده شوند.

  1. از خزمصنوعی به جای خز طبیعی استفاده کنید

یکی از راه هایی که شما می توانید یک زندگی دلپذیرتر داشته باشید و به حیوانات نیز کمک کنید این است که به جای خز طبیعی از خز مصنوعی استفاده کنید.

گرگ، سمور، روباه از جمله حیواناتی هستند که برای پوستشان شکار و شکنجه می شوند. در حالیکه تعدادی از کشورهای اروپایی – از جمله نروژ، لوکزامبورگ و بلژیک – مزارع خز را ممنوع کرده اند، فروش خز از کشورهایی که هنوز چنین مزارعی دارند، در بسیاری از نقاط جهان قانونی است.

با این حال، خبر خوب این است که گزینه های زیادی برای جایگزین کردن خز وجود دارد و برندهای زیادی از جمله Topshop و Stella McCartney، Kylie و Kendall Jenner در حال تولید لباس هایی با خز مصنوعی هستند.

  1. از چرم مصنوعی استفاده کنید

از کفش و چکمه گرفته با کیف و کت، مبل، و فرمان اتومبیل و موارد دیگر، چرم در زندگی ما آنقدر استفاده شده که دیگر آن را نمی بینیم. به حز زمانیکه آن را به عنوان چیزی که واقعا هست می بینیم، و آن چیزی نیست جز پوست حیوانات مرده!

بیش از یک میلیارد حیوان در هر سال برای استفاده از پوست آنها کشته می شوند که بیشتر آنها از چین و هند می آیند، که قوانین رفاه حیوانات در آنها کم است. با وجود اینکه هندی ها به گاو علاقه خاصی دارند، اما سالیانه میلیون ها گاو برای استفاده از چرم آنها کشته می شوند.

خوشبختانه، چرم دیگر یک پارچه ضروری در نساجی نیست، و گزینه های وگان زیادی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. مانند استفاده از منابع طبیعی مثل آناناس، قارچ و حتی چرم پلاستیک ساخته شده است.

  1. ظالم نباشید

این جمله قدیمی کاملا درست است که: زیبایی در داخل است. اما گاهی اوقات نیز از بیرون به کمک احتیاج دارد. آخرین موضوعی که ممکن است به آن فکر کنید وقتی مشغول خرید کرم صورت یا محصولات مشابه آن هستید، این است که آیا این محصولات دوست داشتنی، باعث شکنجه حیوانات شده اند یا خیر؟

واقعیت غم انگیز این است که هنوز هم حیوانات برای آزمایش محصولات آرایشی و بهداشتی، مورد استفاده قرار می گیرند. اما این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید از محصولات آزمایش شده روی حیوانات استفاده کنید.

برخی از تولیدکنندگان کوچک، تا حتی برندهای بزرگی مثل Dove و CoverGirl اعلام کرده اند که آزمایش محصولات خود را روی حیوانات قطع کرده اند.

چرا شما هم در این کار مشارکت نمی کنید و از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نمی کنید که روی حیوانات تست نشده باشند؟

  1. به سرپرستی بگیرید، اما نخرید

هر فردی که عاشق حیوانات باشد، به خوبی می داند که زندگی با حیوانات چقدر باعث شادی در زندگی می شود. اگر قصد دارید که یک عضو جدید به خانواده تان اضافه کنید، یک قانون طلایی وجود دارد که باید آن را دنبال کنید: به سرپرستی بگیرید اما نخرید.

بسیاری از پرورش دهندگان حیوانات، با انگیزه سود، اولویت های حیوانات را در نظر نمی گیرند.

حیواناتی که پرورش داده می شوند، به خصوص توله سگ ها – احتمالا مشکلات زیادی داشته باشند و به خوبی از آنها مراقبت نشود که در طولانی مدت می تواند سبب بیماری و حتی مرگ شود. برخلاف آن، سرپرستی گرفتن حیوانات مزایای زیادی دارد.

بهترین مزیت آن این است که شما به یک حیوان فرصت دومی می دهید که زندگی بهتری داشته باشد.

فقط در آمریکا، حدود سه میلیون سگ و گربه سالم هر ساله از بین می روند، چرا که فضای کافی برای آنها وجود ندارد: حیوانات سریعتر از اینکه از پناهگاه نجات پیدا کنند، وارد آن می شوند. زمانی که شما یک حیوان را به سرپرستی می پذیرید، فضای کافی برای یک حیوان دیگر باز می شود.

منبع: DailyHive