Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

تکمیل مرکز سرطان کلگری تا سال 2023

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر، Rachel Notley، اوایل هفته گذشته در کلگری بود و اعلام کرد که تکمیل مرکز سرطان کلگری طبق زمان بندی و بودجه برنامه ریزی شده در حال اجرا است.

البته بودجه در نظر گرفته شده به مبلغ 1.4 میلیارد دلار، برای تکمیل این پروژه بسیار قابل توجه است، چرا که دارای عنوان بزرگترین پروژه زیربنایی دولت در آلبرتا است.

به گفته Notley در یک گزارش: “تمامی ساکنان آلبرتا مستحق مرکز سرطان با کیفیت و نوآورانه هستند.”

طبق گزارش داده شده، تاکنون 30% از کار بتن ریزی برای ساخت این پروژه انجام شده است. این میزان تقریبا برای 125،000 متر مکعب، به عبارتی برای پر کردن 15 استخر شنا المپیک کافی است.

در این مرکز یک بخش رادیوتراپی با 12 اتاق در نظر گرفته شده است که دیوار تمامی اتاق ها 1.8 متر ضخامت دارند تا بدینوسیله بازدیدکنندگان از خطرات اشعه مصون بمانند.

همچنین، این مرکز دارای بیش از 100 اتاق معاینه، 160 تخت در واحد بستری، بیش از 100 صندلی شیمی درمانی، آزمایشگاه های تحقیقاتی، پارکینگ با ظرفیت 1650 خودرو، و فضای اضافی برای آزمایشات بالینی می باشد.

Sandra Jansen، وزیر زیرساخت ها، در خصوص این پروژه می گوید: “من به سرمایه گذاری دولت در این پروژه افتخار می کنم. تعهد ما در ایجاد زیرساخت های حیاتی برای مراقبت های بهداشتی حیاتی، به این معنی است که مراقبت های سرطان در آلبرتا، یکی از بهترین ها در جهان است.”

ساخت این مرکز جدید در استان بسیار ضروری بود، چرا که ظرفیت مرکز سرطان Tom Baker در سال 2003 به طور کامل تکمیل شده بود.

طی سال های اخیر، نرخ ابتلا به سرطان از 3% به 5% افزایش پیدا کرده است، و روزانه 54 نفر در آلبرتا متوجه می شوند که سرطان دارند.

به گفته دکتر Matthew Parliment، مدیر کل Alberta Health Service CancerControl: “کارکنان، مشاوران بیماران و شرکا در برنامه ریزی مداوم و ساخت مرکز سرطان کلگری به عنوان یک مرکز جهانی درمانی برای ساکنان آلبرتا کمک کرده اند.”

“به کارهایی که تاکنون انجام شده است افتخار می کنیم، و منتظر ادامه کار هستیم.”

انتظار میرود که این مرکز به طور کامل پس از یک دوره شش ساله، در سال 2023 افتتاح شود.

منبع: DailyHive