Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

مطالعات نشان می‌دهند که نزدیک به نیمی از مردم کانادا تنها به اندازه ۲۰۰ دلار تا ورشکستگی مالی فاصله دارند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر احساس می‌کنید که انگار بدهی‌هایتان پایانی ندارند و نزدیک است که ورشکسته مالی شوید بدانید که تنها نیستید. طبق آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه حسابداری و مشاوره مالی (MNP) تعداد کانادایی‌هایی که به اندازه ۲۰۰ دلار یا کمتر تا ورشکستگی مالی فاصله دارند نزدیک به ۴۶ درصد است که این میزان نشان دهنده یک جهش ۶ درصدی از سپتامبر ۲۰۱۸ به بعد است.

این نظرسنجی همچنین اشاره کرده است که از هر ۱۰ کانادایی ۳ نفرشان یعنی ۳۱ درصد احساس می‌کنند که درآمدشان برای پوشش هزینه صورتحساب‌ها و پرداخت بدهی‌ها کافی نیست که این میزان یک افزایش ۷ درصدی را طی دوره زمانی مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

گرانت بازیان (Grant Bazian)، رئیس (MNP) اظهار کرد:

تحقیقات ما این حقیقت را خاطرنشان می‌کنند که بسیاری از کانادایی‌ها بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی تا آخر ماه ندارند چه برسد به این که بخواهیم به سایر بدهی‌هایشان اشاره کنیم.

موسسه (MNP) از نتایج این نظرسنجی متوجه شد که به استثنای اهالی ایالت آتلانتیک کانادا، دل‌نگرانی‌ها بابت ورشکستگی مالی در سراسر کشور در حال افزایش است. در ذیل نسبت ساکنانی که می گویند ۲۰۰ دلار یا کمتر تا ورشکستگی مالی فاصله دارند به تفکیک ناحیه سکونت آمده است:

  • ساسکاتچوان و مانیتوبا – ۵۶ درصد (۸ درصد افزایش)
  • آلبرتا – ۴۸ درصد (۸ درصد افزایش)
  • آنتاریو و کبک – ۴۶ درصد (۶ درصد افزایش)
  • آتلانتیک کانادا – ۴۵ درصد (۴ درصد کاهش)
  • بریتیش کلمبیا – ۴۱ درصد (۶ درصد افزایش)

یکی دیگر از نتایج هشداردهنده این نظرسنجی مشخص می‌کند که ۴۵ درصد از کانادایی‌ها می‌گویند بدون فرو رفتن در بدهی بیشتر دیگر توان آن را نخواهند داشت که سال بعد از پس تمام هزینه‌های زندگی و افراد خانواده خود برآیند.

بازیان به نرخ‌های بالای بهره درکنار هزینه‌های خانوارها اشاره می‌کند که بزرگ‌ترین عامل عدم توانایی کانادایی‌ها برای کاستن قابل توجهی از میزان بدهی‌هایشان است.

از زمان نظرسنجی قبلی موسسه (MNP) در رابطه با ورشکستگی مالی در سپتامبر تعداد کانادایی‌هایی که می‌گویند اثرات ناشی از افزایش نرخ‌های بهره را در زندگی خود احساس می‌کنند، ۵۱ درصد ( تا سقف ۶ درصد) افزایش داشته است و نیمی از کانادایی‌ها احساس می‌کنند در صورتی که نرخ‌های بهره تا سقف ۵ درصد افزایش پیدا کند به طور حتم دچار مشکلات و احتمالا ورشکستگی مالی خواهند شد.

روند صعودی نرخ‌ها همچنین منجر به افزایش دل‌نگرانی مردم کانادا در رابطه با توانایی مالیشان برای بازپرداخت اقساط بدهی‌هایشان شده است. بازیان گفت:

بسیاری از مردم آستانه تحمل مالی بسیار کمی دارند به طوری که هر گونه افزایش بیشتر در هزینه‌های زندگی یا پرداخت بهره بیشتر می‌تواند منجر به سقوط آن‌ها زیر خط فقر شود. این همان چیزی است که در حال حاضر در شرف وقوع است. موسسه آماری (Ipsos) که وظیفه اجرای نظرسنجی ۳ماهه را برای موسسه (MNP) بر عهده دارد از تعداد ۲۱۵۴ کانادایی به صورت اینترنتی و از ۷ تا ۱۲ دسامبر نظرسنجی کرده بود.

منبع: dailyhive