Monday, April 29, 2024
5.9 C
Calgary

رشد نگرانی از ورشکستگی در میان کانادایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بررسی‌ها نشان داده که هم‌اکنون در مقایسه با 23 سال گذشته کانادایی‌های بیشتری نگران ورشکستگی هستند و ممکن است بزودی آن را اعلام کنند.

طبق داده‌های آماری تعداد کانادایی‌هایی که اظهار داشته‌اند ممکن است طی شصت روز آینده اعلام ورشکستگی کنند دومین رقم بالا پس از انجام این مطالعه از سال 2000 است. این نتایج براساس گزارش ماهانه Canadian Maru Household Outlook Index بدست آمده که وضعیت مالی شخصی کانادایی‌ها را رصد می‌کند.

در ماه جاری از هر 10 کانادایی یک نفر اظهار داشته‌اند که احتمال دارد طی دو ماه آتی اعلام ورشکستگی کند. این رقم در مقایسه با بهار 2021 رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر وضعیت مالی کانادایی‌ها بسیار بدتر شده است.

همچنین کانادایی‌های بیشتری اظهار داشته‎‌اند که وضعیت مالی آن‌ها در مقایسه با ماه پیش بدتر شده و تعداد افرادی که گفته‌اند برای بازنشستگی پول کنار گذاشته‌اند بدترین رکورد از زمان شروع مطالعه تاکنون است.

در بخش دیگر این گزارش آمده که افراد بیشتری باور دارند شغل خود را از دست خواهند داد. 13 درصد پرسش‌شوندگان اظهار داشته‌اند که احتمال دارد از محل کار اخراج شوند که در مقایسه با دو ماه گذشته رشد دو درصدی را نشان می‌دهد. همچنین 37 درصد کانادایی‌ها گفته‌اند گذراندن زندگی برایشان دشوار است.

این نظرسنجی نتیجه گرفته درحالی که هنوز زمان پرداخت کمک‌هزینه مواد غذایی فرا نرسیده و نرخ بهره روز چهارشنبه با افزایش 25 درصدی به 5 درصد رسید، بازپرداخت وام‌ها حتی گران‌تر و سخت‌تر از قبل شده است.

منبع: Daily Hive