Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ممنوعیت پرداخت بیش از 10,000 دلار پول نقد در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پی جنبش نظارت بهتر که هفته جاری به تصویب رسید و همچنین ردیابی پرداخت‌های انجام شده، در روز پنجشنبه اعلام شد که پرداخت‌های نقدی بیش از10,000 دلار در ونکوور ممنوع شده است.

در خبرها اعلام شد که سیاست‌های این شهر در مورد دریافت پول نقد تغییر می‌کند و این تغییرات فورا اعمال خواهند شد. تصمیمات این طرح در نتیجه جلسه شورای شهر در تاریخ ۲۹ ژانویه سال جاری اتخاذ شد. البته در صورت انتقال وجه برای مبالغ بیش از 10,000 دلار نیازی به گزارش نیست اما قرار دادن چنین محدودیتی برای مبالغ بالا به مرکز تحلیل معاملات مالی و گزارشات کانادا (FINTRAC)‌در تشخیص و ردیابی پول‌شویی کمک می‌کند.

Melisssa De Genova عضو شورای شهر ونکوور این جنبش را که شناسایی و پیشگیری از پول‌شویی و کسب و کارهای مرتبط با جرایم سازمان یافته شهر ونکوور نام دارد معرفی کرد و از تمامی اهالی خواست تا با دولت در سطوح استانی و در صورت لزوم مراکز اجرای قانون همکاری داشته باشند و بدین گونه از پول‌شویی‌هایی که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مراکز کسب و کار قانونی و یا غیر مجاز شهر ونکوور در ارتباط باشند جلوگیری کنند.

با اجرایی شدن این طرح امکان دسترسی به گزارشات داوطلبانه دقیق مالی شامل اظهارات مالی حسابرسی شده از کسب و کارها، افراد و شرکت‌ها هنگام پرداخت مالیات‌های خاص، مجوزهای تجاری یا سایر هزینه‌های شهری می‌شود.

این سازمان همچنین خواستار یک سیستم است که به شهرداری امکان دهد اطلاعات مربوطه را با مقامات مناسب برای پیشگیری و جلوگیری از پول‌شویی به اشتراک بگذارد. این طرح پس از گزارش Perter German و به درخواست دفتر دادستان کل تصویب شد، تخمین زده می‌شود که تا به حال بیش از 100 میلیون دلار پول‌شویی صورت گرفته است.

منبع: dailyhive.com