Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

امکان کنسل شدن 18,000پرونده مهاجرت کبک

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کبک در نظر دارد تا 18,000 پرونده مهاجرتی Skilled Worker را که قصد مهاجرت به کبک داشتند را کنسل کند. همچنین قرار است تا تغییرات دیگری در قوانین مهاجرت استان، با تاکید بر تسلط بر زبان فرانسوی و توجه به نیازهای کار منطقه اعمال شود.

به گفته Jolin-Barrette در یک کنفرانس خبری: “ما میخواهیم به تمامی افراد از سرتاسر دنیا این شانس را بدهیم که به کبک مهاجرت کنند. اما صحبت ما بر سر این موضوع است که برای اینکه در کبک کار کنید باید فرانسه بلد باشید و با ارزش های کبک آشنا باشید تا بتوانید برای همیشه در آنجا زندگی کنید.”

او همچنین به وزیر مهاجرت این اختیار را داده است که برای “اتباع خارجی” که به دنبال اقامت دائم  در کبک هستند شرایطی را تعیین کنید تا این اطمینان حاصل شود که با نیازهای شغلی منطقه و سایر موارد اجتماعی و اقتصادی هماهنگ است.

البته در این لایحه جزئیات خاصی درباره چگونگی انجام آن ارائه نشده است. به عنوان مثال برای کارشناسان این سوال پیش آمده است که آیا برگزاری آزمون ارزش های کبک، که یکی ازشعارهای انتخاباتی دوره قبل بوده است، در تعارض با قوانین کانادا است یا خیر؟

در صورت تصویب این لایحه و اجرایی شدن آن، تمامی پرونده هایی که قبل از تاریخ 2 آگوست 2018 ثبت شده اند، کنسل خواهد شد و وجوه دریافتی از متقاضیان به آنان پس داده خواهد شد.

18,000 متقاضی هنوز در انتظار پاسخ هستند. برخی از آنان از سال 2005 برای مهاجرت اقدام کرده اند و هزینه های زیادی برای این موضوع پرداخت کرده اند. به عنوان مثال ازدواج نکرده اند، یا کارهایی را که دوست داشته اند، به خاطر مسئولیت و احتمال مهاجرت رد کرده اند.

شایان ذکر است که در صورت کنسل شدن این 18,000 پرونده، دولت کبک باید هزینه ای بالغ بر 19 میلیون دلار به متقاضیان پرداخت کند.

در این راستا Dominique Anglade از حزب لیبرال گفته است که کنسل کردن هزاران پرونده باعث می شود تا تصویر کبک در جامعه جهانی تخریب شود.

علاوه بر این موارد، در دسامبر گذشته، دولت کبک برنامه ای برای کاهش تعداد مهاجرین کبک از 50,000 نفر در سال گذشته به 40,000 نفر در سال 2019 را در دستور کار خود قرار داده بود.

منبع: CBC