Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

چگونه ده ها هزار دلار در خريد خانه صرفه جويى كنيم؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

ليست موارد زير همه موارد لازم براى در نظر گرفتن در زمان خريد خانه نيست ولى ليستى از موارد مهم و تاثيرگذار است.

– از يك مشاور املاك خوب استفاده كنيد

مشاور املاك خوب در تمام فرآيند خريد يا فروش قادر به دادن كمك زياد به شما است.

– بررسى دقيق ارزيابى قيمت خانه

مشاور املاك بايد قبل از ارائه پيشنهاد خريد توسط شما، اقدام به ارزيابى دقيق قيمت خانه مورد نظر و مقايسه آن با خانه اى مشابه به تازگى فروش رفته كند. نكته مهم انجام دقيق و حرفه اى اين ارزيابى است تا از پرداخت بيش از حد ارزش خانه جلوگيرى كند.

مهم: مقدار تخفيف زياد يا كم به هيچ وجه نشانه خريد زير قيمت يا بالاى ارزش خانه نيست.

– خانه را بازرسى فنى كنيد

بعضى اوقات خريداران اقدام به خريد خانه بدون انجام بازرسى فنى آن مى كنند. اين مورد بسيار مهم است از آنجايى كه هم از سلامتى خانه تا حد زيادى مطمئن مى شويد و هم در صورت وجود مواردى كه نياز به تعمير دارد، مى توانيد از فروشنده تخفيف روى قيمت خانه بگيريد.

– پول بيانه خوبى پيشنهاد كنيد

بعضى اوقات خريداران پول بيانه كمى را همراه پيشنهاد خريد به فروشنده مى دهند. براى فروشنده ها اين به معنى ضعيف بودن پيشنهاد خريد شما است. پول بيانه زياد نشانه قوى بودن پيشنهاد خريد بوده و امكان چانه زنى بر روى قيمت خانه را بيشتر مى كند.

– پيدا كردن بهترين گزينه ها براى وام مسكن

در بيشتر موارد افراد با مرجعه به بانك خود، اقدام به دريافت وام مسكن مى كنند كه مى تواند بهترين گزينه نباشد. استفاده از يك مشاور وام مسكن كه به محصولات بانك ها و موسسات مالى مختلف درسترسى دارد، احتمالا در نهايت به نفع شما است.

– در صورت خريد كاندو، بررسى اوراق مديريت مجموعه

اين مورد يك امر حياتى و بسيار مهم است. در مواردى كاندو مورد نظر از لحاظ قيمتى مناسب است و بازرسى فنى هم مشكلى نشان نمى دهد ولى بررسى اوراق مديريتى مجموعه نشان از مشكلات مديريتى مى دهد كه شايد ده ها هزار دلار هزينه روى دست شما بگذارد.