Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

پیش‌بینی هوای کلگری و دیگر مناطق کانادا برای بهار ۲۰۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری یکی از سردترین زمستان‌های چند سال اخیر را پشت سر گذاشته است. اما حالا می‌رویم که وارد بهار و تابستان شویم که چهره زمین را عوض می‌کنند.

در حالی که ۲۰ روز از زمستان باقی است، The Weather Network گزارش ملی پیش‌بینی هوای بهار ۲۰۱۹ را منتشر کرده که به انتظارات شما برای بهار امسال پاسخ می‌دهد.

درست است که روزها بلندتر می‌شوند، اما آیا قرار است کلگری یک بهار گرم و آفتابی داشته باشد یا بهاری کم‌فروغ و بارانی؟

هواشناس ارشد، کریس اسکات می‌گوید:

«به نظر می‌رسد یک پایان خشن را برای زمستان در شرق کوه‌های راکی داشته باشیم و اوایل مارس هم این هوای زمستانی وحشی ادامه خواهد داشت. اما در ادامهٔ مارس، انتظار تغییری ناگهانی در الگوی هوا را داریم.»

1

طبق این پیش‌بینی بلندمدت «انتظار می‌رود که دورهٔ بهاری طولانی‌تری نسبت به حد معمول را داشته باشیم که یک ماه زودتر از سال قبل از راه می‌رسد. با این حال، مهم است به خاطر بسپارید که بهار یک فصل بی‌نظم است. امسال هم استثنا نیست و حتی تا اواسط مِی هم باید انتظار وقفه‌های سرد در میانهٔ هوای گرم را داشته باشیم.»

در دشت‌های باز، ادامهٔ دوره سرما به معنای پوشش برفی طولانی‌تر از قبل است که خطر وقوع سیلاب را در برخی مناطق به وجود می‌آورد.

از نیمه تا آخر مارس شاهد تغییر الگوی هوا خواهیم بود که احتمالا به شکل بادهای شینوک روزهای گرمی را برای آلبرتا به ارمغان می‌آورد.

در این گزارش می‌خوانیم: «هوای دشت‌ها می‌تواند به سرعت تغییر کند. بهار امسال هم استثنا نیست. انتظار داریم بعد از یک دوره گرمای بهاری، تهدید هوای سردتر را در این فصل داشته باشیم.»

طبق جدول هوایی که در انتهای گزارش منتشر شده است، اکثر اهالی آلبرتا می‌توانند انتظار دمایی بالاتر از میانگین همیشگی ولی نزدیک به نرمال را داشته باشند، اما جنوبی‌ها کمتر از این گرما بهرمند خواهند شد.

جدول پیش‌بینی بهاری برای مناطق کانادا

Screen Shot 1397 12 09 at 10 04 03 AM

شما می‌توانید برای دیدن جزئیات بیشتر هوای بهار ۲۰۱۹ به وبسایت The Weather Network بروید.

منبع: Dailyhive