Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

مسیرهای دوچرخه‌سواری کلگری به روی اسکیت و اسکوتر باز می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دوچرخه‌سوارهای کلگری شاید به زودی همراهان جدیدی در خطوط اختصاصی‌شان پیدا کنند.

کمیته سیاست‌گذاری و حمل‌و‌نقل کلگری چهارشنبه جلسه‌ای داشت تا فهرست مربوط به آیین‌نامه این خطوط را بازنگری کند که شامل برداشتن محدودیت استفاده از اسکیت‌بورد، کفش اسکیت، و اسکوتر در ترافیک مرکز شهر و خطوط دوچرخه‌سواری بود.

در حال حاضر این سه روش حمل‌و‌نقل در پایین‌شهر کلگری مجاز نیستند، و «طرح ترافیک مرکزی» منطقه‌ای ست که در شمال محدود به رودخانه Bow، در شرق محدود به خیابان 4th شرقی، در جنوب محدود به خیابان 9th جنوبی، و در غرب محدود به خیابان 9th جنوبی است. در این منطقه نیز استفاده از این وسایل غیرقانونی است.

Screen Shot 2019 02 27 at 11 25 48 AM

پیشنهادهای اصلاحی چهارشنبه با این هدف ارائه شدند که مردم بتوانند با این وسایل حمل‌و‌نقل جدید در محدودهٔ مذکور و خط دوچرخه‌سواری رفت‌و‌آمد کنند.

پیاده‌ها همچنان حق اصلی را در پیاده‌روهای مشترک با اسکیت‌روها دارند و در صورت برخورد مسیر این دو، حق با افراد پیاده است.

قرار است قوانین ناظر بر دوچرخه‌سوارها روی اسکیت‌روها، اسکوترسوارها و اسکیت‌بوردبازها اِعمال شود، از جمله قانون نصب چراغ در شب.

ضمنا انجام هر گونه حرکات نمایشی غیر از در پارک‌های اختصاصی، ممنوع است.

آقای تام نلسون، به نمایندگی از انجمن علاقمندان به اسکیت‌بوردسواری در کلگری، در این نشست حاضر شد و گفت که تلاش برای اصلاح این قانون صرفا برای افزایش گزینه‌های اهالی برای جابه‌جایی در شهر و افزایش روش‌های دوست‌دار محیط زیست است.

با این کار گزینه‌های ارتباطی در پایین‌شهر بیشتر می‌شود، سرعت جابه‌جایی در منطقه ترافیک مرکزی بالا می‌رود و استفاده از خطوط دوچرخه‌سواری هم بیشتر خواهد شد.

کمیته سیاستگذاری بعد از تصویب اولیه که روز چهارشنبه انجام شد، لوایحی را برای تایید نهایی توسط شورای شهر آماده خواهد کرد.

منبع: Dailyhive