Thursday, April 25, 2024
11.2 C
Calgary

مصرف بالای دستمال توالت در آمریکا جنگل‌های کانادا را تهدید می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گزارشی جدید مصرف دستمال توالت در آمریکا باعث شده برخی از نواحی جنگلی کانادا در معرض نابودی قرار گیرند.

این گزارش که معضل دستمال (The Issue with Tissue) نام دارد توسط شورای حفاظت از منابع طبیعی (NRDC) و Stand.earth منتشر شده است. گزارش مربوطه برخی از بزرگترین تولیدکنندگان عمده دستمال کاغذی در آمریکای شمالی را مورد بررسی قرار داده، و بر اساس میزان معیارهای پایداری لحاظ شده در تولید دستمال توالت و سایر دستمال‌های کاغذی، به این شرکت‌ها امتیاز داده است.

بنا به این گزارش یک آمریکایی در هفته سه رول دستمال توالت مصرف می‌کند. این میزان مصرف بالا و نیز پایدار نبودن روش‌های تولید تعدادی از بزرگترین شرکت‌های دستمال کاغذی باعث شده تا مصرف‌کنندگان به طور ناخواسته جنگل‌ها را نابود کنند و در توالت‌های خانه خود بشویند.

NRDC این وضعیت را به عنوان خط لوله نابودی درخت در توالت نام‌گذاری کرده است. ادامه این شرایط به قبایل بومی، و گونه‌هایی مانند گوزن آمریکای شمالی و سیاهگوش کانادایی آسیب خواهد رساند.

این گزارش در ادامه گفته که جنگل‌های شمالی کانادا تقریبا دوبرابر تمامی مقادیر کربنی که در مجموع ذخایر نفت قابل بازیابی دنیا وجود دارد، را در خودشان ذخیره کرده‌اند. در ادامه این گزارش گفته شده که تولیدکنندگان دستمال توالت و دستمال کاغذی با وجود آن‌که منابع و امکانات مردنیاز برای تولید و عرضه محصولاتی از منابع بازیافتی را در اختیار دارند، و استفاده از آن‌ها برای کره زمین نیز بهتر است، همچنان از جنگل‌ها استفاده می‌کنند.

سازمان NRDC در بررسی و نمره‌دهی به تولیدکنندگان از منظر پایداری، به برخی از بزرگترین شرکت‌های دستمال کاغذی نمره F داده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Charmin و Quilted Northern اشاره کرد. در مقابل شرکت‌های Seventh Generation، Natural Value و 365 بدلیل استفاده از مواد کاغذی بازیافتی نمره A را دریافت کرده‌اند.

آنتونی سویفت که مدیر پروژه کانادا است در اینباره می‌گوید: احتمالا بیشتر آمریکایی‌ها خبر ندارند دستمال توالتی که بدون توجه استفاده می‌کنند و به سادگی دور می‌اندازند از جنگل‌های قدیمی کانادا تولید می‌شود. اما در هر صورت برداشت چوب از این جنگل‌ها برای تولید دستمال اثری مخرب بر کره زمین می‌گذارد. احیای مجدد جنگل‌های شمالی کانادا برای جلوگیری از بدتر شدن پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی بسیار حیاتی است.

مندی گال که جانشین رییس اصلی قبیله Cree است جنگل‌ها را بعنوان فروشگاه‌های مواد غذایی خودشان توصیف می‌کند. او در ادامه گفت: زندگی ما بعنوان بومیانی که در جنگل‌های شمالی ساکن هستیم، به غذاهایی که بتوانیم در سرزمین خود پیدا کنیم بستگی دارد. جنگل فروشگاه مواد غذایی ما است و در آن انواع توت‌های وحشی، گوشت و ماهی را می‌توانیم پیدا کرد. ما امیدواریم که با آگاه شدن مردم و پی بردن به اهمیت این جنگل‌ها از نظر حیاتی برای ما و مقایسه آن با نیاز خودشان به دستمال کاغذی، با استفاده از محصولات پایدارتر ما را در محافظت از سرزمین مادری خودمان کمک کنند.

این گزارش در ادامه به معرفی جنگل‌های شمالی کانادا می‌پردازد. این ناحیه بسیار وسیع و پوشیده از درختان غان، مخروطی و صنوبر است و برخی از بکرترین جنگل‌های جهان را در خودش جای داده است. بعلاوه این ناحیه خانه بیش از 600 قبیله بومی، گوزن شمالی، سمور صنوبر و میلیاردها پرنده آوازخوان است.

به عقیده NRDC برای حل معضل خط لوله درخت به توالت راه‌حل نیز وجود دارد. شرکت‌های تولیدکننده دستمال بجای تکیه بر فیبر خام تولید شده از جنگل‌های باستانی، باید بر فیبر تولید شده از طریق منابع پایدار تکیه کنند. با استفاده از منابع پایدار می‌توان قطع درختان را برای تولید دستمال تا حد زیادی کاهش داد و اثر مخرب کنونی بر جنگل‌های شمالی کشور کانادا و سایر جنگل‌های آمریکای شمالی یا هر نقطه دیگر جهان را از بین برد.

درآمد بازار دستمال کاغذی ایالات متحده هرساله 31 میلیارد دلار است و بعد از چین پردرآمدترین بازار دنیا در این حوزه بحساب می‌آید. همچنین آمریکایی‌ها که تنها 4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند بیش از 20 درصد از مصرف دستمال کاغذی دنیا را به خودشان اختصاص داده‌اند. امید است با افزایش اطلاع‌رسانی‌ها بتوان میزان مصرف این محصول را بین مردم کاهش داد.

منبع: dailyhive